Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Trevlig utsikt från rum 1409 på Pullman Lombok i main building, ”lägsta” standard här är riktigt bra!
IMG_0249.jpegIMG_0250.jpeg

Ser härligt ut! Tyvärr har väl inte detta hotellet någon lounge?
Om jag förstod det rätt så kommer det komma senare när hotellet är färdigställt, surrade med en svensk i poolen idag som va tjenis med hotellchefen sedan han hade rattat något annat Accorhotell på Bali tidigare.
Idag finns inga privata villor för uthyrning än, men kommer senare tex. Tror bara två byggnader är igång, och inte alla resturanger heller.

Hilton Garden Inn London Heathrow Airport, rum 750

Hotellet ligger nära Hatton Cross tunnelbanan, ca 5 minuters promenad. Bad att få ett rum med utsikt mot runaway när vi checkade in. Inga problem sa tjejen i receptionen.

f899fef29ecaa425ea15ac35f6d0fac4.jpg

Helt ok pris för rummet som hamnade på 120 GBP och särskilt om man jämför med andra Hilton Garden vid terminal 2/3 som tar dubbelt upp. Dessutom är det helt gratis att ta tunnelbanan från flygplatsen till Hatton Cross, restid 2 min. Att ta sig till stan kostar endast 1 GBP med Piccadilly Line från Hatton Cross. Vår år nästa flight är imorgon med SQ305 (biz) och därefter mot DPS med SQ944 (eco). Hade turen att boka när SAS tillfälligt öppnade upp för awardbokningar med SQ.

Hilton Garden Inn London Heathrow Airport, rum 750

Hotellet ligger nära Hatton Cross tunnelbanan, ca 5 minuters promenad. Bad att få ett rum med utsikt mot runaway när vi checkade in. Inga problem sa tjejen i receptionen.

f899fef29ecaa425ea15ac35f6d0fac4.jpg

Helt ok pris för rummet som hamnade på 120 GBP och särskilt om man jämför med andra Hilton Garden vid terminal 2/3 som tar dubbelt upp. Dessutom är det helt gratis att ta tunnelbanan från flygplatsen till Hatton Cross, restid 2 min. Att ta sig till stan kostar endast 1 GBP med Piccadilly Line från Hatton Cross. Vår år nästa flight är imorgon med SQ305 (biz) och därefter mot DPS med SQ944 (eco). Hade turen att boka när SAS tillfälligt öppnade upp för awardbokningar med SQ.
Mycket bra frukost på hotellet!
En fråga hur får du fri T-bana, för var bussen gratis
Trevlig resa med SQ.!

Mycket bra frukost på hotellet!
En fråga hur får du fri T-bana, för var bussen gratis
Trevlig resa med SQ.!

Tackar! Vi ser mycket fram emot att få prova SQ long-haul. Var 4 år senast för vår del.

Enligt receptionen slutade hotellet med free-shuttle för två år sedan. Man tar istället betalt: 6,80 GBP för enkel väg eller 13 GBP för en familj.
Vad gäller tunnelbanan mellan flygplatsen och Hatton Cross där vårt hotell ligger, tog vi först ett samtal med personalen som stod intill betalmaskinerna på flygplatsen terminal 2&3. Min tanke var att köpa biljett i biljettautomaten men den kvinnliga medarbetaren upplyste oss att Tunnelbanan Piccadilly Line mellan flygplatsen och Hatton Cross ska det vara kostnadsfri. Hon sa att vi skulle blippa ett betalkort vid grindarna på LHR och använda samma betalkort när grindarna på Hatton Cross passeras. Väldigt smidigt (ApplePay och SamsungPay funkar). Något belopp har inte dragits på våra kort

Last edited:
Toppen