Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

The Wood hotell by Elite
Top 5 favorit hotell i Sverige.
Våning 20 spa, högsta våningen. Dock hissen går till v.19 den en liten trappa runt hörnet.
Våning 18 en liten svit. Fint koncept. Restaurangen miss voon, wow*
Rekommenderar varmt.

Enda minus var att nivån på kunskap gällande service, retorik, samt mat. Var för lågt, jämfört med standarden på hotellet. Dock gäller det hotellets egna restaurang (paolo's)

Miss voon drivs av extern privat entreprenör.

Träffade hon som är F&B för hela The Wood i ett annat sammanhang för en månad sedan och pratade om vilken utmaning det är att starta och driva en sån stor restaurangverksamhet. Ge dem ett år innan allt är intrimmat!
 

Renato

Medlem
Elite hotell Luleå
Inte ens bland mina top 10 hotell i Sverige, inget att hänga i julgranen direkt.
 

Attachments

  • 20221011_205237.jpg
    20221011_205237.jpg
    62,4 KB · Visningar: 68
  • 20221011_205346.jpg
    20221011_205346.jpg
    77,7 KB · Visningar: 73

Renato

Medlem
Träffade hon som är F&B för hela The Wood i ett annat sammanhang för en månad sedan och pratade om vilken utmaning det är att starta och driva en sån stor restaurangverksamhet. Ge dem ett år innan allt är intrimmat!

Jaså vad trevligt. Jo jag kan tänka mig det. När du betalar för mango så vill du inte få en apelsin och vänta ett år tills du kanske får din mango.
 

rsimon

Medlem

taxvalp

Medlem
B881C6EB-2DA3-446B-8CC9-7F3C66B062C2.jpeg


Utsikt från våning 24 på Hilton Grand Vacations Club Chicago Magnificent Mile. Ligger ovanpå Doubletree som har samma ingång. Hos HGV gäller som många vet inte de vanliga Hiltonförmånerna men detta är ett bra alternativ om man vill sköta sig själv och ha självhushåll med det lilla pentryt på rummet. Mycket fräscha och hyggligt stora rum och Whole Foods finns snett över gatan. Ett bra alternativ i Chicago.
 
Toppen