Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Senator

Moderator
Hilton Cancun All-Inclusive Resort
e5695fe5215425e709496d9bd03a4ea4.jpg
Mycket nyfiken på vad du tycker då det ser ut som en mycket bra destination med en badglad snart 4 åring.
 

aruba1

Medlem
Mycket nyfiken på vad du tycker då det ser ut som en mycket bra destination med en badglad snart 4 åring.
Skulle nog vilja påstå att det är ett perfekt ställe att åka hit med en fyraårig mini hotellet har en ganska stor dedikerad pool för barn med olika attraktioner. Andra poolen är också på sätt och vis barnvänlig där solsängar är placerade i ett grunt poolområde. Hotellet har varit öppet i ca 2-3 månader och det finns några små inkörningsproblem såsom att vi fick vänta på vårt rum i 1,5 timme trots att vi checkade in kl.15 men blev erbjudna att under tiden gå till restaurangen och käka. Blev som HHD uppgraderad till ett rum med swim-up men poolen är pytteliten. Tror att de flesta rummen är ganska lika och väl tilltagna till yta. Trevlig uteplats med soffa samt bord och två stolar. 90% av gästerna är amerikaner och tyvärr slarvar en hel del, ca 30%, med att bära munskydd inomhus. Personalen gör tyvärr inget åt saken. Stranden är ok och det går bra att bada, men Playa Delfines som ligger 30 min bilväg från hotellet är betydligt finare, bredare och framförallt med turkosblå vatten. Restaurangerna är helt ok och det finns mycket att välja på. Kids menyer finns såklart också. Hotellet erbjuder Covid Antigen test gratis, vilket känns tryggt och smidigt. För PCR test vill de ha 80 dollar.
 
Last edited:

Renato

Medlem
Vi funderar på att bo där nästa gång vi är i Dubai.

Tre snabba:

1. Vad tycker du om hotellet - Rummet o loungen?
Hotellet har bra läge. Deras spa måste nog vara det sämsta. Lika stort som jag har det hemma, typ. Max 2 personer på spaet det köper jag, p.g.a. pandemin men riktigt litet.
Rummet var nice då jag bor på sviten som är på cirka 110 kvadratmeter . Loungen var bra men dåliga tider, då det endast serveras frukost och middag.

2. Är poolområdet schysst?
Ja helt okej. Återigen inget wow för att vara conrad.

3. Är poolen varm?
Yes alltid.

Jag bor hellre på WA eller ett Hilton.
Lycka till :)
 
  • Gilla
Reactions: Alx

sembl

Medlem
Hyatt House, Charleston SC.

Hyatt imponerar som vanligt med fin uppgradering. Som Globalist behöver man aldrig fråga utan när man checkar in så brukar de säga. Thank you very much and let us find you the best room upgrade available.
 

Attachments

  • PXL_20220107_142253619.jpg
    PXL_20220107_142253619.jpg
    71,9 KB · Visningar: 124
Toppen