Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

LPC123

Medlem
Quality hotell Grand i Kristianstad. Inte bästa utsikten från rum 407.
0263F114-43CA-4CC5-88F9-52EA5BA3ABDE.jpeg
 

intuition

Medlem
Visserligen inte en utsikt, kanske mer en insikt? Exteriörer av Clarion "SeaU" i Helsingborg.

För ett par år sedan var jag nellad på att köpa ny lägenhet och flytta till första parkett i Helsingborg. Som vanligt på attraktiv mark var exploateringsgraden hög, dvs det var dyrt och de flesta lägenheterna kändes som "insides hytt". Dessutom skulle det byggas något sorts kongresscenter och hotell i det som var tomtens bästa läge. Så det blev inget köp för min del.

Men jag tog lite bilder på modellen och de poppade nyss upp. Tänkte att de faktiskt kunde vara av intresse för någon här.




Söderifrån, kongresscenter och Clarion. Sviten på taket ser nice ut!

Söder.jpg

Perrongtaken från den gamla stationen i nedre delen är sparade precis som i modellen, utgör ganska trevlig taxi-angöring.





Västerifrån. Clarions frukostmatsal i bottenplan. På gaveln är Delux-rum så vitt jag vet.
Kasernbyggnaderna till vänster är alltså bostadsrätterna man ser rakt in i från Clarions "Superior" rum.
Väster.jpg
 

John Rambo

Medlem
9D7B8590-01A8-48F3-B40F-EA315EE5B791.jpeg


Comfort Express Stockholm C.
Vilket udda ”hotell”..
Jag behövde komma ner på jorden efter en fantastisk vistelse på AtSix.
Enligt personalen har de 25gäster, vilket tydligen är exceptionellt lågt (låter mycket..)

Ett tips till NCC platinum innehavare med vägarna förbi; ta en kopp kaffe här - de har inte brygg, så det erbjuds välsmakande americano.
 
Toppen