God morgon från Villa Cipriani på Torcello i Venedigs lagun. En underbar plats för oss som tycker om lugn och härliga omgivningar. Detta är första gången vi bor på Cipriani, men vi har varit här ett tiotal gånger och ätit lunch.
Det är gott att leva!
Cordis Hotel Beijing Capital Airport. Jag kan logga o planespotta på rummet, tror inte dom kan det på det betydligt dyrare Hilton mittemot. Cordis hotellet är helt klart prisvärt med gångavstånd till T3.
Får svara mig själv...Hiltongästerna kan planespotta inflygningen som går ovanför Cordis hotellet, tänkte inte på att det finns två (kanske flera) landningsbanor,
Inte rummet, men på 12:e våningen på H Hotel LAX, Curio Collection finns en stor takterrass med grymma vyer. Precis när jag klev ut såg jag en SQ B77W på väg för landning
Utsikt från rummet på tredje våningen på Hotel Jurys Inn i Edinburgh.
Ventilationssystemet och soptunnorna som köket frekvent använde och något rum där köket hämtade grejor.
Dessutom ett gäng duvor som höll till i området och hade något bo bredvid vårt rum. Duvor i all sin ära men blir trött på deras kluckande.
Jag får delvis skylla mej själ eftersom jag klagade på första rummet som låg på första våningen mot en trafikerad gata. Tur det bara var en natt. Dessutom räknas hotellet som ett av de bättre i Edinburgh.
Havsutsikt á la charter...
Hotel Continetal Palma, översta våningen...
Detta har absolut inget med Continental hotellen att göra, de bara plankat namnet...
Continental Hotel här också, fast Budapest. Kanske också plankat namn? Härligt väder, kring 27 grader i går och redan 20 grader på morgonkvisten. Trist då med konferens hela dagen. Men man kan ha det värre.