Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Hur är hotellet i övrigt?
Funderar på det eller Mövenpick nästa gång
Jag kom fram sent igår, så jag kan inte ge ett bra utlåtande riktigt ännu. Bemötandet bra så långt. Frukost i Panorama-loungen var okej med god omelett på beställning. Sviten är stor och bra med den fina utsikten från balkongen ovan. Kan lämna ett bättre omdöme om några dagar.

Fotot ser ut att vara taget från ett rum med seaview i "D-vingen", hade samma utsikt i mitten av december när vi bodde i rum D1297.
Om det är D-vingen så visste jag inte att dom hade sviter där, trodde det bara var executive rum i hela den byggnaden.
Stämmer! Bor på våning 10. Det finns en svit på varje våning utom på våning 12 eftersom loungen ligger på platsen för sviterna.

Dagens utsikt från Conrad HKG ganska dimmigt väder i dag
image.jpeg

Stämmer! Bor på våning 10. Det finns en svit på varje våning utom på våning 12 eftersom loungen ligger på platsen för sviterna.
Aha, bra att veta :)
Front desk manager har lagt in önskemål på vårt "kundkort" om att vi alltid vill bo på tolfte våningen, bl.a. för närheten till loungen.
Men när vi hade en svit där över jul så blev vi placerade i A-vingen vilket vi inte föredrar, nästa gång vi skall ha en svit blir det D-vingen.
Vi tänkte eventuellt åka ner till Karon för ett par nätter i veckan som kommer, hur länge är du/ni kvar där?

• Gilla
Reactions: doc
Aha, bra att veta :)
Front desk manager har lagt in önskemål på vårt "kundkort" om att vi alltid vill bo på tolfte våningen, bl.a. för närheten till loungen.
Men när vi hade en svit där över jul så blev vi placerade i A-vingen vilket vi inte föredrar, nästa gång vi skall ha en svit blir det D-vingen.
Vi tänkte eventuellt åka ner till Karon för ett par nätter i veckan som kommer, hur länge är du/ni kvar där?
Det kan ju vara olika klasser på sviterna, men denna duger fint tycker jag. Perfekt att det bara är två våningar upp till loungen. Farfar och jag är kvar till på lördag då vi tar QR841 hem, så skicka ett PM om ni har vägarna förbi! :)

• Gilla
Reactions: Ozz
Det kan ju vara olika klasser på sviterna, men denna duger fint tycker jag. Perfekt att det bara är två våningar upp till loungen. Farfar och jag är kvar till på lördag då vi tar QR841 hem, så skicka ett PM om ni har vägarna förbi! :)
Var inte farfar också med på en HNL-run (och/eller var det BA001)? Kul att ni kan hitta på grejer ihop. Men så är det väl också att äpplet faller inte så långt från.......:)

Var inte farfar också med på en HNL-run (och/eller var det BA001)? Kul att ni kan hitta på grejer ihop. Men så är det väl också att äpplet faller inte så långt från.......:)
Japp, det stämmer. Vi har gjort två HNL-run båda med BA001, så han gick från att ha gjort en resa med charter till Rhodos på 70-talet till BAEC Gold två år i rad samt två flighter i BA First på nolltid. Ifjol gjorde vi en resa till HKG, DPS och KUL. I år tar vi det lugnare och stannar i HKT.

Toppen