Nu är det dags att sammanfatta senaste tidens diverse hotellutsikter.
Hotel Portal D'Oeste i Presidente Prudente, Brasilien.
Här har vi den fantastiska

utsikten från Onix Inn Hoteis i Teodoro Sampaio, Brasilien. För att få lite roligare vy...
...fick jag vrida på huvudet lite grann.
Nästa anhalt var Novotel Porto Alegre Airport, i Porto Alegre, Brasilien. Betydligt mer trafik på flygplatsen än vad jag trodde att det skulle vara.
Och nästa logiska stopp efter Porto Alegre är ju självklart Sofitel Abu Dhabi Corniche i Abu Dhabi, UAE.

Utsikten går ju inte att klaga på.
När jag sedan flyttade mig till Western Hotel Ghayathi i Ghayathi, Ruwais i UAE så var det inte lika vackert. Jag var lite nervös att gästen i grannrummet skulle titta ut genom fönstret precis när jag tog bilden. Det hade nog blivit lite jobbigt.
Å andra sidan så fick jag besök av en annan liten krabat som inte skämdes över att kika in på mig i mitt rum.
De senaste veckornas "World tour" avslutades i Turkiet. Här är utsikten från Hotel Suadiye i Istanbul, Turkiet.
Och på grund av att trafiken ibland är ganska tät och långsam i Istanbul så valde jag att bo nära flygplatsen den sista natten för att inte riskera att missa min tidiga morgon flight. Här är utsikten från Pullman Istanbul Airport & Convention Center Hotel.