Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Scandic CPH Strandpark
Rum 1009
97e2e1e344fc5fe4549ffb05fe140682.jpg

Vi var ute och seglade i Stockholms skärgård när vädret plötsligt slog om. Efter en vecka med strålande solsken blev det regn, betydligt kallare och ordentligt blåsigt. Prognosen för resten av veckan såg inte heller särskilt lovande ut. Jag älskar båtlivet, men det går inte att komma ifrån att vädret påverkar upplevelsen ganska mycket.

Jag började därför, mest på chans, att leta efter tillgängliga awardbiljetter och lyckades hitta tur- och returbiljetter i Business till Rhodos.

En utlandsresa fanns egentligen inte med i semesterplanerna, så tanken var att hitta ett hotell som inte kostade en förmögenhet. Med bara två dagars framförhållning var mycket redan fullbokat, vilket inte var särskilt förvånande. Till slut fastnade vi för Sheraton Resort, där det fanns en kraftigt rabatterad deal på den enklaste rumskategorin via en online-resebyrå.

Jag bokar normalt helst direkt med hotellet, men prisskillnaden var flera tusen kronor, så jag tyckte det var värt att chansa. Bokningen gick igenom utan problem och när jag ringde hotellet bekräftade de att allt såg korrekt ut.

Jag har aldrig varit särskilt aktiv i Marriotts lojalitetsprogram utan har nästan alltid bott hos Radisson eller Hilton. Dessutom var bokningen gjord via en tredjepartsresebyrå och jag hade inte ens ett Marriott-medlemskap. Jag var därför helt inställd på att få hotellets minst attraktiva rum.

Döm om min förvåning när vi möttes i receptionen av:

“Sir, we have complimentary upgraded you to a Premium Room with Sea View.”

Det var minst sagt en trevlig överraskning. Enligt hotellets ordinarie priser motsvarade uppgraderingen ett värde på drygt 30 000 kronor jämfört med att boka samma rum inklusive frukost direkt via Sheraton.

Ibland ska man visst ha lite tur.

Visa bifogad bild IMG_0520.jpeg

Toppen