Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Residency inn By Marriot Kensington

20260313_103435.jpg

Det blev fyra hotell under veckan i Wien, tre för att använda Free Night Award, poäng och för att pricka av ytterligare en brand badge med Hyatt. Det fjärde var konferenshotell.

Max Brown 7th District, 4:e våningen. Ingen uppgradering eller kostnadsfri frukost, och jag fick det minsta rummet enligt våningskartan. Väldigt spartanskt. Kul ändå med mjukis basketboll och korg.

IMG_3160.jpeg

IMG_3154.jpeg

IMG_3163.jpeg

Konferenshotellet Hotel Josefshof am Rathaus, 4:e våningen. Extremt varmt i rummet. Centralt beläget. Tråkigt litet rum, men mycket bra frukost.

IMG_3173.jpeg

Park Hyatt Vienna, 4:e våningen. Uppgraderad till 1 King Bed View Deluxe, stort och härligt. Otroligt bra service, liten men bra relaxavdelning med bland annat bastu. Lyxig frukost.

IMG_3305.jpeg

Andaz Vienna Am Belvedere, 9:e våningen. Uppgraderad till en Andaz Suite. Ligger en liten bit utanför centrum. Maten, både middag och frukost, är toppen. Ännu mindre relaxavdelning än den förra, men njutbar.

IMG_3502.jpeg

Scandic Kiruna. Som "True Friend" blev jag uppgraderad, bra att förmånen funkar men... rumskategorin över "standard" (som jag bokade) är "standard family four" (den jag blev uppgraderad till). Rummen är typ lika stora, så skillnaden mellan standard och standard family four är att det finns en våningssäng för barn infälld i väggen. Känns kanske inte som en uppgradering egentligen.

1000037306.jpg

Scandic Kiruna. Som "True Friend" blev jag uppgraderad, bra att förmånen funkar men... rumskategorin över "standard" (som jag bokade) är "standard family four" (den jag blev uppgraderad till). Rummen är typ lika stora, så skillnaden mellan standard och standard family four är att det finns en våningssäng för barn infälld i väggen. Känns kanske inte som en uppgradering egentligen.

Visa bifogad bild 173665
Precis så är det på Göteborg Central också. Fick veta vid incheckning att ”vi har uppgraderat dig” kommer upp till en besvikelse (familjerum). Åker ner igen och ber om en nedgradering eftersom jag ville ha dubbelsäng och inte två separata som det var i familjerummet. Får efter mycket om och men ett standardrum som när vi kommer upp är ostädat. Åker ner igen, då finns det helt plötsligt ett superior rum vilket absolut inte fanns innan när jag frågade snällt om det fanns något annat bättre rum till en level 6, vill minnas att jag till och med erbjöd att betala en slant.

Sen fortsatte ju problemen vid frukosten när det skulle ha betalt av både level 5 och level 6 som bodde i rummet. Efter mycket om och men och promenerader fram och tillbaka till receptionen så gick dom med på att bara ta betalt för en av oss men såklart till det högre priset.

Nä undviker detta hotell i framtiden. Rubinen är mycket bättre men kör nog ändå Radisson i Göteborg tills vidare, där slipper man bråka om frukost iaf.

Toppen