Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Clarion Hotel Sundsvall, vån 2.
20250808_183549.jpg

Vi hade bokat några nätter på Radisson Blu Splt förra veckan, men valde i sista sekund att avboka för att istället ta AirBnb i närheten.

Hört väldigt mycket blandat om hotellet, och en massa extrakostnader (som en cabana på stranden kostar €150 EUR) triggade oss att avboka. Vi är väldigt nöjda med det beslutet, då vi hittade ett bra Airbnb till 1/4 av priset som vi trivdes i.

Hoppas ni får en bra vistelse trots strulet :)

Jag var också kluven innan. Men poolen både inne och ute fick avgöra då jag reste med miniSamet.

Hårdvaran är riktigt bra, riktigt bra standard, kanontrevlig pool och spaavdelningen var toppen. Frukosten var som den förväntas inte mer. Men de mjuka delarna, där misslyckas de, servicen är undermålig, maten i restaurangen var tråkig/enkel/enformig men dyr.

Reagerade också på stranden, Mistral Beachclub tillhörde inte hotellet utan Radisson köpte in sig hos dem.

Man fick boka online och det fanns begränsad tillgång, då fick man vanliga solstolar på stranden. Detta var informationen dålig om, så många som blev utan stol, då de inte bokat.

Men man kunde också boka Premiumstolar på "piren" där även bar/restaurangen låg, de kostade €100 för ett par. Cabana fanns det olika typer med priser upp till €1.800 (12 pers).

Priserna har enligt "rykten på stan" gått upp rejält i samband med övergången till EUR.

Upplevde generellt att leverans kontra pris inte matchade i samhället i stort. Kvaliteten på maten och service matchade sällan priset. Förr kom Kroatien undan med att inte leverera på topp, men nu tar man betalt för det. Då blir det skevt.

Italien är bättre mat, bättre service, bättre stränder, färre turister, lägre kostnad.

Kroatien har väldigt fina gamla stadsmiljöer t.ex. Split och Trogir, lite mer skärgård som är trevligt, samt att jag upplever naturen/omgivningsmiljön som roligare/finare.

Last edited:
Toppen