Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Comfort Hotel Göteborg, finns mycket att säga om Strawberrys lojalitetsprogram, men havsutsikt för 899 kr för två personer + 150 kr i check är helt ok. Betydligt fräschare rum än vad jag minns.

Visa bifogad bild 163107

Bonuscheck på Strawberry är väl max 125 kr för Guld/Platinum och aldrig på Comfort? En gratis dricka kan du få. Eller har du fått någon särskild deal?

IMG_7139.jpeg

Hotel28 Myeongdong, an SLH hotel.

Inte världens bästa utsikt så att säga ;)

Väldigt trevligt och något annorlunda hotell, som rekommenderas* (tack för rek @aruba1 ). Verkligen toppen läge med typ gångavstånd till de flesta sevärdheter, shopping, restauranger och marknader (som jag hade planerat för en dag i Seoul). Rummet var modernt med lagom lyxkänsla. Fri minibar, popcorn vid incheckning. Bodde i ett Deluxe King (ingen uppgradering trots HHD, men förväntade mig inte heller det). Vasken var placerad i hallen till rummet med öppen planlösning in till badrummet (dusch och badkar) som man endast kunde dra för med ett draperi. Klar glasdörr in till toaletten och glasfönster från duschen som vätte mot sängen (här fanns draperi också). Är man själv spelar detta mindre roll, men om man bor två kan man utan draperi se (och gissar även höra med tanke på planlösningen) den som går på toaletten. * Förstår att det ska de modernt och coolt ut, men gillar verkligen inte denna typen av badrumsupplägg om än bor två personer.

IMG_7137.jpeg
IMG_7138.jpeg

Tidig utcheckning så ingen frukost tyvärr som annars ingått, förstod på @aruba1 att den ska vara mycket bra (ala carte).

På bussen in till stan från ICN mötte jag Jeb Brooks, som var på väg till ICN (han gick på stoppet innan jag gick av). Hade läst att cash is king men gick bra att köpa biljett på ICN och även tillbaka till ICN (på bussen) med kort. Jag tog buss 6701, för 18000 won som tog ca 65 min. Även de flesta stånd på marknaderna tar AliPay och kort.

Bonuscheck på Strawberry är väl max 125 kr för Guld/Platinum och aldrig på Comfort? En gratis dricka kan du få. Eller har du fått någon särskild deal?
125 kr var det nog. Fick en pappersversion, fanns inte i appen. Fick också en lapp med 20% rabatt till deras restaurang. Ingen särskild deal utöver Alumni Mecenat, vilket jag fick bevisa vid incheckning.

Fick även ett "kul att se dig igen, alltid trevligt när du är här...."av receptionen. Senast jag bodde här var innan pandemin, vet inte om jag blev ihopblandad med någon annan? Fick dock ingen gratis dricka.....

Oavsett vilket, för det priset var vi mycket nöjda med rum och frukost. Tar hellre ett billigt pris direkt än ett par hundra Spenn som jag inte riktigt vet hur mycket de är värda eller när jag ska använda.

Toppen