Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Comfort Hotel Eskilstuna. Vån 5
20240921_180823.jpg

Dimmig morgon även idag över San Francisco bukten, Hotel PARC 55 rum 3111
IMG_0686.jpeg

Vid incheckningen frågade damen om jag var ensam som skulle bo på rummet, jag svarade ja och hon sa att ni är två personer så jag noterar det i bokningen då blir det 2X18$ per natt och då täcker det frukosten för en person!
Jo det tillkommer dricks och skatter på ca 9$
.
Måste säga att betala över 450kr för frukosten skulle man nästan ringa Aftonbladet och informera om
IMG_1760.jpeg

Hotellet saknar Cola Zero maskiner men det går att köpa kyld Champagne i automat!
IMG_1761.jpeg

The Barnes San Francisco Tapestry Collection by Hilton rum 420

IMG_1771.jpeg

Flyttade 200 meter till detta hotell som ligger på,Powell, hotell blev medlem i Hilton i maj 2023 men har betydlig fler år på nacken.
Checkade in kl 12,30 mitt valda rum på våning 7 var inte städat ännu receptionen, erbjöd ett rum på våning 4 som inte hade utsikt mot Powell men var städat, rummet har utsikt rätt in i en vägg.
Hotellet kostar ca 300kr per natt billigare än PARC 55 och Hilton Union Square, värt att lägga till för att bo där.

Jag gick till sängs rätt tidigt för att anpassa mig till svensk tid, efter ca 40 minuters sömn väcktes jag av brandlarmet och en röst som meddelade att vi skulle utrymma hotellet omgående, när man kom ut i korridorer kändes det kraftig av röken
Det visade sig att det var en sopcontainer som brann på gatan och röken gick in i fläktarna på hotell, efter 15 minuter fick vi återvända till rummen efter att brandförsvaret hade genomsökt hotell av säkert att allt var ok

IMG_1773.jpeg

Toppen