Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Air France, Saudia
Kabinklass: business
Avreseort: Göteborg
Destination: Dubai
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 31500
Skatter&avgifter (per person): ca 1100:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Oktober 2025
Bokad: Augusti 2005
Hur hittades tillgänglighet: SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Ändrat en del i den ursprungliga resan (tänkt att starta i Casablanca). Först bokades OSL-CPT tor, sedan tillbaka till DXB men med start i Sverige.
Fortsätter från Dubai till Baku med Qatar airways i business (c.a 6000:- acceptabelt). Borde väl innebära att en får besöka nån fin lounge i Doha?
Några dagar i Baku och så Turkish economy till Prag (och så får en behålla Star alliance gold lite längre)

Bounsprogram:SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Bordeaux
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 30 000 (2 for 1)
Skatter&avgifter (per person): Ca 1 800 kr
Antal resenärer: 2
Bokad: September 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning) -

Inget särskilt bra deal med 1 800 kr i skatter och avgifter per person för en resa inom Europa men utresan är på lördagen när höstlovet börjar så priserna för en t.o.r. revenue i ekonomiklass låg på kring 4 500 kr (och över 10 000 i business). Tänkte att jag har både poäng och vouchers att bränna och nåt ska man ju använda dem till... Faktiskt lite förvånad att jag ens hittade bonusplatser.

Routingen vart Stockholm-Oslo-Amsterdam-Bordeaux på utresan men hem bara via Amsterdam.

Flygbolag: Air France, Saudia
Kabinklass: business
Avreseort: Göteborg
Destination: Dubai
Antal poäng (per person): 31500
Skatter&avgifter (per person): ca 1100:-
Bokad: Augusti 2005
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Ändrat en del i den ursprungliga resan (tänkt att starta i Casablanca). Först bokades OSL-CPT tor, sedan tillbaka till DXB men med start i Sverige.
Fortsätter från Dubai till Baku med Qatar airways i business (c.a 6000:- acceptabelt). Borde väl innebära att en får besöka nån fin lounge i Doha?
Några dagar i Baku och så Turkish economy till Prag (och så får en behålla Star alliance gold lite längre)
Om din Qatar biljett inte är businessclass light så kan du besöka loungerna för business biljetter.

Flygbolag: SAS
Avreseort: Bangkok
Destination: Köpenhamn
Antal poäng (per person): 30000 SAS Mastercard Premium
Skatter&avgifter (per person): 227:-
När (avresans tidpunkt): November 2025
Bokad: September 2025
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Ringde in och fick grym hjälp. Löste många små problem för mig. Tack A från CPH Danmark

Flygbolag: SAS, Kenya Airways, KLM
Avreseort: Arlanda
Destination: Mahe Island
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 52 500 + 1 AMEX Voucher
Skatter&avgifter (per person): 1565 kr/person (+750 kr i ändringsavgift)
När (avresans tidpunkt): apr/maj 2026
Bokad: aug 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):: 4-5 gånger

Min första Sky Team-bokning. Hittade stolar i business på alla ben förrutom sez-nbo på hemvägen, där det bara fanns economy. Kunde därför inte boka via hemsidan utan ringde in och fick en open jaw bokad ARN-SEZ, NBO-ARN. Blev positivt överraskad när agenten sa att han kunde lägga in en ändring där jag kunde lägga på economy sez-nbo. Men... ändringen blev aldrig biljetterad och när jag några dagar senare ringde in igen fick jag reda på att det inte var tillåtet att kombinera, så jag satt kvar med min open jaw, men lustigt nog hade det då öppnats upp tillgänglig i C, så jag bad dem att lägga in en ändring om det istället. Inte heller detta blev biljetterat, då med hänvisning till otillåten bytestid i AMS (vilket är konstigt då jag redan hade detta biljetterat i ursprungsbokningen). Så det blev ett samtal till för att ändra anslutningen i AMS. Men slutet gott allting gott, nu har jag C på alla ben till priset av en ändringsavgift på 750 kr. Och tack vare att backoffice på SAS verkar var extremt strikta, så klarade jag mig med en ändringsavgift.

Skulle gärna vilja undvika stoppet i CPH på vägen hem, får se ifall det öppnar upp tillgänglighet så småningom. Men är på det hela taget nöjd med en stundande semester med min fru till Seychellerna :cool:

ARN-AMS SAS Business
AMS-NBO Kenya Airways Business
NBO-SEZ Kenya Airways Business

SEZ-NBO Kenya Airways Business
NBO-AMS Kenya Airways Business
AMS-CPH KLM Business
CPH-ARN SAS Business

1757063310258.png

Last edited:
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business. Premium
Avreseort: Arlanda
Destination: Newark (EWR)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 45 000 + 1 AMEX Voucher
Skatter&avgifter (per person): 541 kr/person (+150 kr i ändringsavgift)
När (avresans tidpunkt): okt 2025
Bokad: aug 2025
Hur hittades tillgänglighet: , awardhacks.se, sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja (men fick ringa in för att lägga till feeders till och från CPH)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):: 3-4 gånger

Hittade business-biljetter med hjälp av awardhacks.se, gick sedan in på sas.se för att boka där jag även hittade premium för hemresan. Dagen därpå ringde jag in för att lägga på feeder flights från ARN. Fanns Business på vägen ut, men bara Economy på vägen hem (om man inte ville vänta 5 timmar på CPH). Men märkte att ändringen inte blev biljetterad. Ringde tillbaka efter någon dag och fick då svarat att agenten hade angett fel ändringsavgift så därför hade de inte biljetterat, det skulle vara 15 EUR och inte 150 kr... Nytt försök, fortfarande blev det inte biljetterat, ringde tillbaka igen, de kunde inte förklara varför feeders inte hade blivit biljetterade. När jag ändå hade dem på tråden frågade jag om de kunde se ifall det hade öppnats upp Business på CPH-ARN, det hade det inte, men däremot sa agenten att de hade SAS Premium varpå jag frågade att om kommer att ha tre klasser inom Europa efter ändringen 1 okt? (fick inget bra svar) Men jag sa ja till det iaf och när biljetten väl var biljetterad står CPH-ARN som "Premium Bonus" och i seating plan är det Business-platser, så är för mig oklart hur det där fungerar, men är nöjd med att inte ha economy på denna sträcka. Och ändringsavgiften... den blev 150 kr till slut, trots tidigare kommentar från backoffice.

Nu har jag lagt bud på upgrade till Business på EWR-CPH och hoppas att den går igenom.

ARN-CPH SAS Business
CPH-EWR SAS Business

EWR-CPH SAS Premium
CPH-ARN SAS Business

Toppen