Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Kenya
Kabinklass: Business
Avreseort: Paris
Destination: Zanzibar
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 105 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2744 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Bokad: Juni 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardhacks och SAS egna hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga :)

CDG - NBO B789 - Business
NBO - ZNZ E195 - Business
ZNZ - NBO E195 - Business
NBO - CDG B789 - Business

Nu gäller det bara att hitta feeders till CDG :p
Uppföljning på denna här hehe.

Kenya är som ni säkert känner till relativt stökiga när det kommer till schedule changes och inställda flyg osv. Det råkade även jag utför men orkade ärligt talat inte ta upp det under semestern.

Fick det här klassiska med att CDG-NBO bokas om så att NBO-ZNZ går innan man landar, och så var det säkert i en vecka innan en lyckligt lottad fick idag en automatisk ombokning till följande:

CDG - ZNZ A359 - Business
ZNZ - NBO E195 - Business
NBO - CDG B788 - Business

Feeders visar ju sig minst sagt vara utmanande, så jag ska nog ge mig på att boka dessa en-två månader innan avresa. Allt med Kenya känns ju som en risk annars...
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Feeder eco, långa benet business
Avreseort: ARN
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65000 (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2206 sek
Antal resenärer: 5 (2 vuxna och 2 barn + 1 infant)
När (avresans tidpunkt): mars 26
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 5

Flighter:
ARN - LHR: SAS A320neo
LHR - CUN: Virgin Atlantic A350-1000

CUN - LHR: Virgin Atlantic A350-1000
ARN - LHR: SAS A320neo


Sista turen med eurobonus om det ska vara kvar i sin nuvarande form. Familjen har växt och med villkorsförsämringarna går det omöjligen att motivera fortsatt poängjakt med kostnaderna det innebär. Sagt och gjort, läste här att Bebban bokat LHR-CUN för 4 pers. Var 17k poäng kort från 260k poäng men lånade resterande från en polare och bokade.

Misstänker att feb-mars resorna legat obokade delvis pga dåliga feederoptions från Arn jan-mar (var andra flygtider från april) då LHR-flyget avgick 09.55 och man var tvungen att resa ut dagen innan. Dock rätt bra för oss oavsett som barnfamilj att åka dagen innan och ta en natt på Heathrow. Bara några dagar efter bokning ändrades flygtider från både LHR och CUN vilket skapade en öppning att resa ut samma dag från Arn. Skulle dock innebära 07-flyget så fortfarande bättre med övernattning för oss, så den bokningen fick stå kvar. Och nu verkar det mesta vara bokat när jag kollade snabbt i mars, såg iaf en utresa kvar 4 mars om någon är spekulant.

Något jag också fick lära mig var att även kundtjänst var tvungna att dela upp bokningen i två när man reser 4 och vill använda två vouchers, och att man lika gärna kan boka långa benet själv online i två bokningar. Jag ville minnas att detta tillvägagångssätt ofta fick flyget att försvinna tidigare. Jag har också märkt att engelska kundtjänsten är helt värdelös. Trots att jag alltid försökt få svensk blev den 2 gånger engelsk och båda gånger slutade det med pannkaka, problem som snabbt löstes via svensk support.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Feeder eco, långa benet business feeder hem business
Avreseort: CPH
Destination: MBJ
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw. Hem från MCO köper MBJ-MCO med Jet blue separat
Antal poäng (per person): 69 375(1st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Oklart
Antal resenärer: 2 vuxna
När (avresans tidpunkt): mars 26
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 5

Flighter:
CPH - LHR: SAS A320neo (Eco)
LHR - CUN: Virgin Atlantic 787-9 (business / coffin class)

MCO - LHR: Virgin Atlantic A350-1000 (business)
LHR - AMS: KLM A321neo (business)
AMS-CPH: KLM A321neo (business)
 
Med tanke på hur dålig tillgängligheten verkar vara så trodde jag verkligen inte att jag skulle få till både en höstlovs och en sportlovsresa.
Ska bli kul att åka lite skyteam, har sedan bytet mest blivit *A österut och SK till USA. Men trist att det blir "gamla produkter" på både AF och VS.


Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: CUN / LAX
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw. CUN-LAX nedan
Antal poäng (per person): 65 000 (2st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2 884 SEK (inkl ombokningsavgift)
Antal resenärer: 2 vuxna 1 barn
När (avresans tidpunkt): Sportlov 2026
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja via Telefon (open jaw kan inte bokas online)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2
För att få loss poäng behövde jag applicera vouchers på en äldre bokning (SXM, höstlov 2025) vilket jag avvaktat med för att slippa flera bokningar (hade väl en förhoppning att det skulle lösas). Första agenten sa att det inte går att applicera vouchers i efterhand, andra löste det men det tog drygt 1,5h att betala tillbaka poäng, dra om, splitta bokningar osv. Ringde in en tredje gång för att boka själva resan, tog 15min att få in alla segment fick dock betala ombokningsavgift för att lägga på feeders men allt drogs samtidigt så slapp krångla med återbetalning av skatter osv. Biljetterna kom direkt. Av någon anledning blev dock sista segmentet i Eco trots tillgänglighet i C, får se om jag orkar krångla med det, vi är ändå 3 pers så kan väl kvitta på den korta flygningen.

Väldigt glad att jag lyckades få in Virgin Atlantic A350-1000 på båda flighterna men den glädjen varade inte länge. Bara ett par dagar senare så gjorde VS en schedule change på LHR-CUN från 09:55 till 14:45 och bytte samtidigt till 787-9 (coffin class) och i samma veva equipment change på LAX-LHR även den till 787-9 (coffin class). Dessutom blir det länge till avgång eftersom CPH-LHR är dagen före men behåller nog resan som den är ändå.

Flighter:
CPH - LHR: SAS A320neo (Business)
LHR - CUN: Virgin Atlantic A350-1000 (business) 787-9 (Business / coffin class)

LAX - LHR: Virgin Atlantic A350-1000 (business) 787-9 (Business / coffin class)
LHR - CPH: SAS A320neo (Eco)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Delta
Kabinklass: "Domestic First" (Business)
Avreseort: CUN
Destination: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 30 000
Skatter&avgifter (per person): 1 199 SEK
Antal resenärer: 2 vuxna 1 barn
När (avresans tidpunkt): Sportlov 2026
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 (Bokade online)

Flighter:
CUN - LAX: Delta A321neo (Business)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: CPH
Destination: GDN
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 20 000 (Fly Premium)
Skatter&avgifter (per person): 552 SEK
Antal resenärer: 4 vuxna 3 barn
När (avresans tidpunkt): Juli -25
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Kul att hitta 7 platser, får se vad "Serverings Rouletten" kommer ge oss på denna sträckan. Hade aldrig köpt plus om det inte vore för att det är "gratis" med fly premium.

Flighter:
CPH - GDN: SAS Operated by BRA ATR72 (Plus)
GDN - CPH: SAS Operated by Cityjet CRJ 900 (Plus)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: PUY
Destination: CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 15 000 (Fly Premium)
Skatter&avgifter (per person): 234 SEK
Antal resenärer: 2 vuxna 1 barn
När (avresans tidpunkt): Juli -25
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Kul att få till en bonusresa till semester-resmål såhär mitt i sommaren, utresan blev go light då priset var attraktivt (1310kr).

Flighter:
PUY - CPH: SAS Link Embraer E195LR (Plus)
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag:
SAS
Kabinklass:
Plus
Avreseort:
Chicago
Destination:
Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur:
t/r
Antal poäng (per person):
93116
Skatter&avgifter (per person):
953SEK
Antal resenärer:
1
När (avresans tidpunkt):
Juli 2025
Bokad:
Juli 2025
Hur hittades tillgänglighet:
SAS hemsida

När man behöver boka specifika datum med dålig flexibilitet och ganska kort varsel går det att få bra värde i poängen faktiskt, särskilt under tider när det är omöjligt med rena bonus biljetter. Fly Premium bonus biljett åt ena hållet och betala ordinarie biljett med poäng med diamond rabatt åt andra hållet. Får ju också tillbaka i storleken 5500 poäng plus tier bonus på den vanliga biljetten.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business/Premium
Avreseort: Stockholm
Destination: Open Jaw till Chicago hem från New York
Enkelresa eller Tur&retur: open jaw
Antal poäng (per person): 45000
Skatter&avgifter (per person): 593SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): November 2025
Bokad: Juli 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida


Som så ofta mer tillgänglighet på flyg hem via Oslo än både direkt eller via Köpenhamn. Har norrmännen för lite Eurobonus poäng?
 
Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Economy
Avreseort:
London LHR
Destination: Nice
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 9500
Skatter&avgifter (per person): 70€
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): juli 2026
Bokad: Juli 2025
Hur hittades tillgänglighet: Lufthansa app

När man missar ordinarie BA flyg pga trafiken i London är det skönt att slippa boka om till en 400£ enkelbiljett dagen efter och istället kunna använda MM poäng för att komma ner. Alltid bra att ha lite skvättar som ligger när det väl sker något oplanerat. Snabbt stopp i MUC på vägen ner och bagage kom med även fast jag bara hade 1:15 mellanlandning.
 
Toppen