JPE
Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS/Virgin Atlantic
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Seattle/San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: T&R (open jaw)
Antal poäng (per person): 65 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2493 kr
- 450 kr i Sky Team-avgift,
- 173 kr i ombokningsavgift (€150)
- 1870 kr i skatter
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): slutet på juli 2025.
Bokad: 2024-12-02
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga
Ringde in och fick prata med en snabb och kunnig agent. Det gick bra att lägga till feeder-flighter direkt i samma samtal. Han var dock tvungen att först göra bokningen LHR-SEA SFO-LHR och sen göra en ändring på den och lägga till feeder-benen till/från ARN, därav ombokningsavgiften.
I och med att det gjordes som en bokning och sen en ombokning blev det först en dragning på kortet på skatter från/till LHR som är dyrare än om man utgår från Sverige. Sen efter ombokningen får man mellanskillnaden återbetald. Man kan ju tycka att det vore smidigare om allt kunde göras som en bokning.
Bokning av sittplatser på Virgin-flygen fick göras på Virgins webbplats.
ARN-LHR | SAS | Business | A320NEO
LHR-SEA | Virgin Atlantic | Upper Class | BOEING 787-9
SFO-LHR | Virgin Atlantic | Upper Class | AIRBUS A350-1000
LHR-ARN | SAS | Business | A320NEO
Flygbolag: SAS/Virgin Atlantic
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Seattle/San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: T&R (open jaw)
Antal poäng (per person): 65 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2493 kr
- 450 kr i Sky Team-avgift,
- 173 kr i ombokningsavgift (€150)
- 1870 kr i skatter
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): slutet på juli 2025.
Bokad: 2024-12-02
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga
Ringde in och fick prata med en snabb och kunnig agent. Det gick bra att lägga till feeder-flighter direkt i samma samtal. Han var dock tvungen att först göra bokningen LHR-SEA SFO-LHR och sen göra en ändring på den och lägga till feeder-benen till/från ARN, därav ombokningsavgiften.
I och med att det gjordes som en bokning och sen en ombokning blev det först en dragning på kortet på skatter från/till LHR som är dyrare än om man utgår från Sverige. Sen efter ombokningen får man mellanskillnaden återbetald. Man kan ju tycka att det vore smidigare om allt kunde göras som en bokning.
Bokning av sittplatser på Virgin-flygen fick göras på Virgins webbplats.
ARN-LHR | SAS | Business | A320NEO
LHR-SEA | Virgin Atlantic | Upper Class | BOEING 787-9
SFO-LHR | Virgin Atlantic | Upper Class | AIRBUS A350-1000
LHR-ARN | SAS | Business | A320NEO
Last edited: