Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

erc

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Go på utresan, Plus på hemresan
Avreseort: Oslo OSL
Destination: Chicago ORD
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 35000 (Amex 241)
Skatter&avgifter (per person): SEK837
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Sent i april 2023
Bokad: Oktober 2022
Hur hittades tillgänglighet: SAS webbsida https://www.sas.se/eurobonus/award-trips/#/award-trips/destinations
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

OSL-CPH SK A320neo
CPH-ORD SK A350-900
ORD-ARN SK A330-300
ARN-OSL SK A320neo
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: LOT, Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn (CPH)
Destination: Bangkok (BKK)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 82,500p (Amex 241)
Skatter&avgifter (per person): 1677 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mars 2023
Bokad: Oktober 2022
Hur hittades tillgänglighet: SAS webbsida, segment för segment.
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Se detaljer här: https://awardplanner.se/sharemytrip/?code=9VfyvkgCBsK03ffAnLOi5u0fD

1666349508988.png
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Eva, Ethiopian, Egyptair
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Ho Chi Minh City
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 82 500
Skatter&avgifter (per person): 2529 NOK(!?)
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Påsken april
Bokad: Oktober
Hur hittades tillgänglighet: Blandning av SAS hemsida och sedan hjälp från support
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

GOT-FRA - Lufthansa - A320 - Business
FRA-LHR - Lufthansa - A320 - Business
LHR-TPE - Eva Air - Boeing 777-300ER - Business
TPE-SGN - Eva Air - Boeing 777-300ER - Business
BKK-ADD - Ethiopian - Boeing 787-8 - Business
ADD-DXB - Ethiopian - Boeing 777-300ER - Business
DXB - CAI - Egyptair - Boeing 737-800 - Business
CAI - LHR - Egyptair - Boeing 777-300 - Business

Inte direkt lätt att hitta biljetter nu med tanke på att många använder sina vouchers. Hade utresan helt kirrad genom SAS sökverktyg men vi hade riktigt svårt att hitta en rutt hem på något som helst sätt bortsett från Air India via Delhi vilket vi inte var sugna på. Ringde in och kom fram direkt, 10 minuter innan dem stängde för dagen och fick den absolut bästa servicen sedan Tallinn stängde ner. Hon letade på exakt alla rutter möjliga och till slut hittade hon en väldigt trevlig rutt via Addis och sedan med en natt i Dubai innan vi via Kairo tar oss till London Heathrow. Absolut världsklass service från denna underbara kvinna på SAS sida, riktigt guldkorn! Av någon anledning prissatte hon det hela i NOK vilket jag tror antagligen var eftersom hennes arbetsdag led mot sitt slut och missade detta. En rejäl radda med flyg med nätter i både Taipei och Dubai på vägen in och ut ur asien samt att vi får se Vietnam, Kambodja och Thailand då vi tar en flodkryssning från Vietnam upp till Kambodja och sedan flyger separat till BKK innan vi fortsätter.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, United, ANA, EVA AIR & Asutrian
Kabinklass: Business/Economy
Avreseort: ARN
Destination: HND (Tokyo)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 82 500 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2457:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov 2022
Bokad: 2022-10-21
Hur hittades tillgänglighet: United.com & SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja efter lite knep och knåp från agenten
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Ryckte i flygtarmen och tog tag i detta projekt med en riktig "Jorden runt" på 7 dagar. Det tog en stund innan agenten hittat alla ben men hon sa hela tiden att datorn sa inga felmeddelanden. När hon skulle räkna skatterna blev det dock stökigt och hon fick ringa efter hjälp. Men det gick tillslut och fick ändå nöja mig med att åka Economy på en del korta ben för att få ihop den. Viktigaste för mig är att de väldigt långa flighterna är i business class. Planen är att boka om och plocka bort inrikesbenet från Tokyo till Osaka så jag får 2 dagar i Tokyo och 2 dagar i Osaka. På utresan har jag ca 21h i Washington också vilket är nice!

Flighter:

Utresa:
ARN - LHR: SAS - A320 NEO - PLUS
LHR - IAD: United - B767-300 - Business (polaris)
IAD - HND: ANA - B787-900 - Business

Hemresa:
HND - KIX: ANA - B737-800 - Economy
KIX - TPE: EVA AIR - A330-200 - Economy
TPE - (BKK) - VIE: EVA AIR - B787-10 - Business
VIE - OSL: Austrian - Embrear 190 - Economy
OSL - ARN: SAS - A320Neo - PLUS

1666383356105.png
 

r.bjork

Medlem
Lagt till direktflyg mellan ARN-LHR och LHR-ARN för att slippa stopp i FRA, nu är det bara att hålla utkik efter businessalternativ mellan HND och BKK.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, ANA
Kabinklass: Plus, First, Economy
Avreseort: Stockholm/ARN
Destination: Bangkok/BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 112 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1 998 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Janurai -23
Bokad: Februari -22
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares, SAS onlineverktyg
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Tjejen jag pratade med sa att jag inte skulle behöva betala något för denna ändring och fick tillbaka 711:- per person. Känns som att det blev fel där men sa inget, såklart.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
ARN-LHR - SAS - B737-700 - Plus
LHR-HND - ANA - B777-300ER - First (The Suite)
HND-BKK - ANA - 787-9 - Economy

BKK-HND - ANA - 787-9 - Economy
HND-LHR - ANA - B777-300ER - First (The Suite)
LHR-ARN - SAS - A320neo - Plus
Dök upp businessplatser mellan Tokyo och Bangkok med Thai.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, ANA, THAI
Kabinklass: Economy, First, Business
Avreseort: Stockholm/ARN
Destination: Bangkok/BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 112 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1 623 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Janurai -23
Bokad: Oktober -22 (Första bokning Februari -22)
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares, SAS onlineverktyg
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1, gick enligt agent inte att behålla platserna i Plus pga "olika bokningsklasser". Hade ej tid att säga emot mer än två gånger då jag var på språng och viktigare att boka upp businessplatserna.

Flighter:
ARN-LHR - SAS - A320neo - Economy
LHR-HND - ANA - B777-300ER - First (The Suite)
HND-BKK - THAI - A330-300 - Business

BKK-HND - THAI - A330-300 - Business
HND-LHR - ANA - B777-300ER - First (The Suite)
LHR-ARN - SAS - A320neo - Economy

1666452168512.png
 
Last edited:

r.bjork

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business, Plus
Avreseort: Stockholm/ARN
Destination: New York/EWR
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 836 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): September -23
Bokad: Oktober -22
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1, bokade två enkelresor först för att sedan boka av returen via telefon och göra utresan till en t&r. Var tydligen helt omöjligt och aldrig gått att göra. La på och då vi har stor flexibilitet på datum kunde vi avboka online och riskera att platserna ej gick tillbaka, bokade av båda online och bokade dem själv.

Flighter:
ARN-EWR - SAS - A330-300 - Business

EWR-CPH - SAS - A330-300 - Business
CPH-ARN - SAS - A320neo - Plus

1666452802507.png
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, United, ANA, EVA AIR & Asutrian
Kabinklass: Business/Economy
Avreseort: ARN
Destination: HND (Tokyo)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 82 500 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2457:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov 2022
Bokad: 2022-10-21
Hur hittades tillgänglighet: United.com & SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja efter lite knep och knåp från agenten
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Ryckte i flygtarmen och tog tag i detta projekt med en riktig "Jorden runt" på 7 dagar. Det tog en stund innan agenten hittat alla ben men hon sa hela tiden att datorn sa inga felmeddelanden. När hon skulle räkna skatterna blev det dock stökigt och hon fick ringa efter hjälp. Men det gick tillslut och fick ändå nöja mig med att åka Economy på en del korta ben för att få ihop den. Viktigaste för mig är att de väldigt långa flighterna är i business class. Planen är att boka om och plocka bort inrikesbenet från Tokyo till Osaka så jag får 2 dagar i Tokyo och 2 dagar i Osaka. På utresan har jag ca 21h i Washington också vilket är nice!

Flighter:

Utresa:
ARN - LHR: SAS - A320 NEO - PLUS
LHR - IAD: United - B767-300 - Business (polaris)
IAD - HND: ANA - B787-900 - Business

Hemresa:
HND - KIX: ANA - B737-800 - Economy
KIX - TPE: EVA AIR - A330-200 - Economy
TPE - (BKK) - VIE: EVA AIR - B787-10 - Business
VIE - OSL: Austrian - Embrear 190 - Economy
OSL - ARN: SAS - A320Neo - PLUS

Visa bifogad bild 134611
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, United, ANA, EVA AIR & Asutrian
Kabinklass: Business/Economy
Avreseort: ARN
Destination: HND (Tokyo)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 82 500 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): Ingen diff
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov 2022
Bokad: 2022-10-25
Hur hittades tillgänglighet: United.com & SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja efter lite knep och knåp från agenten
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Ombokningar har skett från grundresan jag bokade förra veckan. Ville komma åt ANA "The Room" som går från Chicago så lyckades norpa ett inrikesben i domestic first från Washington Reagan och sedan vidare dagen efter till Tokyo. Landar lite senare i Tokyo men får 23h i Washington och som sagt ANA:s "The Room". Lyckades även packa ihop hemresan med ett economy ben direkt mellan Tokyo och Taipei samt direkt hem från Vienna istället för via Oslo.

Flighter:

Utresa:
ARN - LHR: SAS - A320 NEO - PLUS
LHR - IAD: United - B767-300 - Business (polaris)
DCA - ORD: United - B737-800 - Business (Domestic First)
ORD - NRT: ANA - B777-300ER - Business "The Room"

Hemresa:
NRT - TPE: EVA AIR - B787-900 - Economy
TPE - (BKK) - VIE: EVA AIR - B787-10 - Business
VIE - ARN: Austrian - A320 - Business

1666703463766.png
 

toer00

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Utresa: SAS, Brussel Airlines, United (Äkta Polaris), Hemresa: Brussel Airlines, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Washington D.C. (IAD)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 130 000 p
Skatter&avgifter (per person): 1 777 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): April/Maj 2023
Bokad: Oktober 2022
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares.com plus SAS webbsida, segment för segment.
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: JA, dock blev 1 st HUCA, då agent nr 1 inte hittade någon förbindelse ARN-GVA trots att jag satt med denna öppen på SAS Star Alliance bokning. Agent nr 2 kunde dock utan problem lägga in ARN-BRU-GVA

1666766802769.png
 

toer00

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Utresa: SAS, Brussel Airlines, United (Äkta Polaris), Hemresa: Brussel Airlines, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Washington D.C. (IAD)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 130 000 p
Skatter&avgifter (per person): 1 777 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): April/Maj 2023
Bokad: Oktober 2022
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares.com plus SAS webbsida, segment för segment.
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: JA, dock blev 1 st HUCA, då agent nr 1 inte hittade någon förbindelse ARN-GVA trots att jag satt med denna öppen på SAS Star Alliance bokning. Agent nr 2 kunde dock utan problem lägga in ARN-BRU-GVA

Visa bifogad bild 134732

Ringde SAS efter era rekommendationer om att skillnaden mellan UA C (Polaris) och SN C inte var så kolossala och bokade om till följande.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Brussel Airlines,
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (BMA)
Destination: Washington D.C. (IAD)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 130 000 p
Skatter&avgifter (per person): 1 777 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): April/Maj 2023
Bokad: Oktober 2022
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares.com plus SAS webbsida, segment för segment.
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: JA, dock blev 1 st HUCA, då agent nr 1 letade förgäves i 20 min utan hitta de efterfrågade, trots att jag hela tiden kunde tillgängligheten på sas.se. Agent nr. 2 hade halvkoll men kunde i alla göra de jag sa till om, 1. Boka in BMA - BRU - IAD, 2. Ta bort ARN-BRU-GVA-IAD, 3. Lägg till BRU-BMA med SN dagen efter avgång fr. IAD, 3. Ta bort BRU-ARN med SK. Larnaca hade sedan stenkoll

P.S. Bor på Mälaröarna så att resa ut från BMA blir alltid mycket smidigare än ARN :)

1666949052517.png
 

DanielKif

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Utresa: SAS, Etiopian , Hemresa: Etiopian, Lufthansa
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Madagaskar)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 65k p inkl 1st 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2832 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2022
Bokad: 28 Oktober 2022
Hur hittades tillgänglighet: SAS webbsida

Flighter
ARN-BRU SAS Plus
BRU-ADD Etiopian business
ADD-TNR Ethiopian Business

TNR-ADD Ethiopian Business
ADD-FRA Ethiopian Business
FRA-ARN Lufthansa Business
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen