Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air Canada, Air Canada Rouge, Turkish Airlines
Kabinklass: Economy, Business och Premium economy
Avreseort: Arlanda
Destination: Cancun
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 65000 (2 st 2-4-1 amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1786 kr (ink service fee)
Antal resenärer: 4 (2 vuxna, ett barn och en infant)
När (avresans tidpunkt): Mars 2020
Bokad: Juli 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:

ARN-CPH - SAS - A321 - Ekonomi
CPH-YYZ - Air Canada - A330 - Business
YYZ-CUN - Air Canada Rouge - B767 - Premium economy
CUN-IST -Turkish airlines - B787 - Business
IST-ARN - Turkish airlines - A321 - Business

Fick ringa in eftersom hemsidan inte visade routingen via CPH och för att vi ville ha alla fyra på samma bokning.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS & Swiss
Kabinklass: Plus & Business
Avreseort: ARN
Destination: MIA
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 65.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1379:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Feb -20
Bokad: Juli - 19


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flights:
ARN - ZRH - SAS 320 NEO - Plus
ZRH - MIA - Swiss 777-300ER - Affärsklass
MIA - ZRH - Swiss 330-300 - Affärsklass
ZRH - ARN - Swiss A320 -100/200 Affärsklass
 
Ska på bröllop i Mexiko i mellandagarna. Inte helt lätt destination (HUX), plus att mycket redan är uppbokat eller blockat under jul/nyår - men nöjd att få till i alla fall en bokning att utgå ifrån. Kommer säkert (och förhoppningsvis) att ändras under hösten, och annars blir det revenue biljett mellan MEX och HUX.

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Turkish Airlines, Air Canada, Lufthansa
Kabinklass: Plus & Business
Avreseort: ARN
Destination: MEX open jaw HUX
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 65.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2243:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Dec-19
Bokad: Juli - 19


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flights:
ARN - GVA- SAS 320 NEO - Plus
GVA - IST- Turkish Airlines A321 - Business
IST- MEX - Turkish Airlines Boeing 787-9 - Business
HUX- YYZ- Air Canada Boeing 737 Max 8 (får se...) - Business
YYZ-LHR - Air Canada Boeing 787-9 - Business
LHR - FRA - Lufthansa A320 Neo - Business
FRA - ARN - Lufthansa A320 - Business
 
Bonusprogram: Privilege club
Flygbolag: Qatar airways
Kabinklass: Business + First
Avreseort: CPH
Destination: MAN
Enkelresa eller Tur&retur: One way
Antal poäng (per person): 116.000
Skatter&avgifter (per person):1013 DKK + 550QAR
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): nov 2019
Bokad: juli 2019

Flighter:
CPH-DOH - boeing 777-300 - business
DOH-MAN Boeing 787- business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jaha, detta är väl den mest ”onödiga” resan so far. 13h i luft till manchester från CPH och 2:15 på mark i Doha för att ta sig till Manchester. Hade miles på väg att utgp och det kom easydeals med 50% poäng rabatt och tider passade perfekt. Tyvärr ingen qsuite (ännu iaf)...

Fanns platser och biljetter till united-brighton va redan köpta. Pga uselt system så kunde jag inte boka som en bokning. Då CPH och MAN låg i samma zon. Tog dem tre veckor att meddela mig det. Har försökt med 5-6 samtal och tio mail. Webben sade bara technical error. Suck. Tur man håller på tömma kontot hos detta bolag
 
Last edited by a moderator:
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, SAS
Kabinklass: Lufthansa Business, Lufthansa First, ANA Business, ANA First, SAS Plus
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Tokyo (Haneda)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 112500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1874 / 1917 efter ombokning
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juli

Hittade tillgänglighet för en sista minuten till Tokyo. Lufthansa First Class från München till Peking med åtta timmar i FCL. Därefter övernattning i Peking innan ANA Business till Tokyo Haneda. Hemresa med ANA First Class där jag inte helt tippat hittade tillgänglighet för två resenärer.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Efter att ha genomfört en (något byråkratisk) internationell transfer på Pekings flygplats tidigare och ville maximera tiden på destinationen Tokyo (i favoritlandet Japan) blev vi glada över att det släpptes platser på LH716 från Frankfurt till Tokyo Haneda och bokade om biljetten. Dock kunde agenten inte hitta någon tillgänglighet på förmiddagsflighten till Frankfurt så isf åtta timmar i FCL München blev det dryga två timmar i FCL Frankfurt vilket förvisso räckte för denna gång. Ombokningsavgiften om 150:- kvittades nästan mot att vi fick tillbaka dryga hundralappen i skatter.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Bokat ett vinter äventyr med brorsan, relativt nöjd med utresan som planeras att bytas till LH first till PEK.
Hemresan planeras att bokas om totalt när Thai släpper first.
Helst åker vi hem, CGK-BKK-TYO-Europa med frågetecken på reasonable routing även om vissa fått till det..
Skulle mot förmodan inget bra dyka upp i first kan vi tänka oss business, och skulle inte det heller gå att lösa på bra sätt finns en back-up bokning till Washington med SAS från förra kampanjen, med andra ord bara 38.400p

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, Air China, Singapore airlines, Turkish
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: CPH
Destination: Jakarta
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 97.500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1616:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari
Bokad: Juli


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CPH-LHR: SAS plus A320-200
LHR-PEK: Air china First, 777-300
PEK-SIN: Singapore airlines A380 (gamla suites)
SIN-CGK: Singapore ailines First 777-300

CGK-SIN: Singapore airlines business A350-900
SIN-IST: Singapore airlines business A350-900
IST-STR: Turkish airlines business A321-100/200
STR-CPH: SAS plus CRJ 900
 
Last edited:
Bokat ett vinter äventyr med brorsan, relativt nöjd med utresan som planeras att bytas till LH first till PEK.
Hemresan planeras att bokas om totalt när Thai släpper first.
Helst åker vi hem, CGK-BKK-TYO-Europa med frågetecken på reasonable routing även om vissa fått till det..
Skulle mot förmodan inget bra dyka upp i first kan vi tänka oss business, och skulle inte det heller gå att lösa på bra sätt finns en back-up bokning till Washington med SAS från förra kampanjen, med andra ord bara 38.400p

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, Air China, Singapore airlines, Turkish
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: CPH
Destination: Jakarta
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 97.500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1616:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari
Bokad: Juli


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CPH-LHR: SAS plus A320-200
LHR-PEK: Air china First, 777-300
PEK-SIN: Singapore airlines A380 (gamla suites)
SIN-CGK: Singapore ailines First 777-300

CGK-SIN: Singapore airlines business A350-900
SIN-IST: Singapore airlines business A350-900
IST-STR: Turkish airlines business A321-100/200
STR-CPH: SAS plus CRJ 900

Hyfsat vanligt med SQ First på sträckan CGK-SIN också. Så håll utkik efter det :)
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Göteborg (GOT)
Destination: Chicago (ORD)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 87500 (2 x Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1564 kr
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Imorgon
Bokad: Idag


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir en liknande resa som vi gjorde 2017 fast till Chicago istället för New York. Fem timmar i Frankfurt imorgon och drygt sex timmar i München på måndag nästa vecka. Hoppas på egen kabin över Atlanten igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen