Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: SAS Kabinklass: SAS Plus Avreseort: Köpenhamn Destination: Färöarna Enkelresa eller Tur&retur: ToR Antal poäng (totalt): 24000 (Flypremium + 40% kampanj) Skatter&avgifter (totalt): 2383:- Antal resenärer: 3 vuxna, 2 barn, 1 inf När (avresans tidpunkt): Maj 2019 Bokad: April 2019
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ingen direkt flashig första poängbokning, men känns som riktigt bra värde nu under inrikeskampanjen till ett spännande och lite udda resmål. Skönt att äntligen sätta sprätt på lite poäng! Och så fick man känna på en riktigt sur flygskatt också för första gången.
Bonusprogram: SAS Eurobonus Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai Airways, EvaAir, Austrian Airlines Kabinklass: C/E Avreseort: Köpenhamn Destination: Singapore, Kuala Lampur och Phuket Enkelresa eller Tur&retur: Tur/retur (open-jaw) Antal poäng (per person): 63 750 (2-4-1) Skatter&avgifter (per person): 1307 SEK Antal resenärer: 2 st När (avresans tidpunkt): jul 2019 Bokad: april 2019
CPH-PVG med SAS Business
PVG-SIN med Singapore Airlines Business
HKT-BKK med Thai Airways Economy
BKK-VIE med EvaAir Economy
VIE-CPH med Austrian Airlines Economy
Fick till en dag i Shanghai också på vägen dit inom 24-timmars gränsen.
Bonusprogram: SAS Eurobonus Flygbolag: SAS Kabinklass: SAS Plus Avreseort: ARN Destination: KRN Enkelresa eller Tur&retur: ToR Antal poäng (totalt): 21 000 (FlyPremium + 40% kampanj) Skatter&avgifter (per person): 400kr Antal resenärer: 2 vuxna, 3 barn När (avresans tidpunkt): Juni 2019 Bokad: April 2019
Bonusprogram: SAS Eurobonus Flygbolag: SAS Kabinklass: Business, Plus Avreseort: ARN Destination: EWR Enkelresa eller Tur&retur: ToR Antal poäng (totalt): 210 000 (FlyPremium) Skatter&avgifter (per person): 655kr Antal resenärer: 2 vuxna, 3 barn När (avresans tidpunkt): Augusti 2019 Bokad: April 2019
Äntligen lyckats få till en längre resa där jag fått nytta av min FlyPremium-status, där hela familjen ska få prova på SAS Business.
Flighter:
ARN-OSL - SAS - A320- Plus
OSL-EWR - SAS - A330 - Business
EWR-ARN - SAS - A330 - Plus
Bonusprogram: SAS Eurobonus Flygbolag: SAS, Thai, Lufthansa Kabinklass: First, Business, Plus Avreseort: ARN Destination: SYD Enkelresa eller Tur&retur: ToR Antal poäng (per person): 142 500 Skatter&avgifter (per person): 2 563kr Antal resenärer: 1 När (avresans tidpunkt): Oktober 2019 Bokad: December 2018
Med risk för lite spam i denna tråd, insåg att jag inte delat med mig om denna bokning på nyårsdagen för att bränna en voucher som gick ut.
Flighter:
ARN-FRA - SAS - B737-700 - Plus
FRA-BKK - Thai Airways - A380 - First
BKK-SYD - Thai Airways - B747 - First
SYD-BKK - Thai Airways - B747 - First
BKK-FRA - Thai Airways - A380 - First
FRA-ARN - Lufthansa - A321 - Business
Bonusprogram: SAS Eurobonus Flygbolag: Singapore Airlines Kabinklass: Business Avreseort: HND Destination: HKG Enkelresa eller Tur&retur: Enkel Antal poäng (per person): 15 000 (tot 30 000, 2-4-1) Skatter&avgifter (per person): 817kr (tot 1634kr) Antal resenärer: 2 När (avresans tidpunkt): Maj 2019 Bokad: Mars 2019
Flighter:
HND-SIN - Singapore Airlines - Boeing 777-300ER - Business
SIN-HKG - Singapore Airlines - Airbus Industrie A330-300 - Business
Hade en 2-4-1 som jag inte ville vaska, så tog den "korta" vägen från Japan till Hongkong under vår semester
Man kan ju inte åka direkt från Japan till Hongkong.
Vi fick till en layover på ca 23 timmar i Singapore, så ska bli spännande att se lite av den.
Bokat upp en resa till Chicago i höst också. Hade inget bokat i november så när jag hittade en bra långhelg så var det bara att boka.
Bonusprogram: SAS Eurobonus Flygbolag: SAS Kabinklass: Business Avreseort: ARN Destination: ORD (via CPH hem) Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur Antal poäng (per person):60 000 (MasterCard FlyPremium) Skatter&avgifter (per person): 758 SEK Antal resenärer: 2 När (avresans tidpunkt): November 2019 Bokad: April 2019
Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: Turkish Airlines Kabinklass: Business Avreseort: Köpenhamn, CPH Destination: Bali, DPS Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur Antal poäng (per person): 82500 (2-4-1) Skatter&avgifter (per person): 930 Antal resenärer: 2 När (avresans tidpunkt): Dec 2019 Bokad: April 2019
Resa över jul och nyår!
CPH-IST TK Business A320
IST-DPS TK Business (nya kabinen i 787-9!)
DPS-IST TK Business (nya kabinen i 787-9!)
IST-CPH TK Business A321