masaba
Medlem
Äntligen får man läge att rapportera första lyckade bonusbokningen. Blev EB-medlem för ca 3 år sedan, och började aktivt samla poäng för drygt ett år sedan. Har tack vare en god portion hjälp från BC lyckats få bra takt på poängsparandet vilket så klart möjliggjort denna bokning.
Har i alla fall sen en tid tillbaka spanat för att boka första bonusresan för en weekend i New York en helg i September. En weekend var det som schemat tillät till hösten, och då vi aldrig varit i New York kändes det som en bra första bonusresa som passade en weekendbokning. För någon vecka sedan släpptes biljetterna jag sökt, så då var det bara att slå till.
Hade från början kikat på att boka med Lufthansa hem via Frankfurt, men när ditresan med SAS äntligen öppnats och jag ringde Tallin nämnde tjejen jag pratade med att det nu fanns returbiljetter med SAS. Eftersom det är en weekendresa kändes det smidigast den här gången, så blev skatterna och avgifterna lite billigare också.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business CPH-EWR och EWR-CPH, Plus ARN-CPH och CPH-ARN
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/r
Antal poäng (per person): 50 000 (Efter Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 893
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): September 2018
Bokad: Maj 2018
Har i alla fall sen en tid tillbaka spanat för att boka första bonusresan för en weekend i New York en helg i September. En weekend var det som schemat tillät till hösten, och då vi aldrig varit i New York kändes det som en bra första bonusresa som passade en weekendbokning. För någon vecka sedan släpptes biljetterna jag sökt, så då var det bara att slå till.
Hade från början kikat på att boka med Lufthansa hem via Frankfurt, men när ditresan med SAS äntligen öppnats och jag ringde Tallin nämnde tjejen jag pratade med att det nu fanns returbiljetter med SAS. Eftersom det är en weekendresa kändes det smidigast den här gången, så blev skatterna och avgifterna lite billigare också.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business CPH-EWR och EWR-CPH, Plus ARN-CPH och CPH-ARN
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/r
Antal poäng (per person): 50 000 (Efter Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 893
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): September 2018
Bokad: Maj 2018
Last edited: