Har bokat ett gang resor infor sommaren. Fortfarande manga delflyg kvar att boka dock...
Bonusprogram: Asia Miles Flygbolag: Cathay Pacific Kabinklass: Business Avreseort: Male Destination: Hong Kong Enkelresa eller Tur&retur: Enkel Antal poäng (per person): 45,000 x2 Skatter&avgifter (per person): 420 HKD x2 Antal resenär: 2 När (avresans tidpunkt): Jan 2018 Bokad: Jan 2018
Bonusprogram: BA Executive Club Flygbolag: Cathay Pacific Kabinklass: Business Avreseort: Hong Kong Destination: Incheon Enkelresa eller Tur&retur: Enkel Antal poäng (per person): 14,600 Skatter&avgifter (per person): 897 SEK Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): Maj 2018 Bokad: Feb 2018
Bonusprogram: United Mileage Plus Flygbolag: Asiana, Lufthansa Kabinklass: First, Business Avreseort: Incheon Destination: Berlin TXL Enkelresa eller Tur&retur: Enkel Antal poäng (per person): 115,000 Skatter&avgifter (per person): 492 HKD Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): Jun 2018 Bokad: Feb 2018
Bonusprogram: BA Executive Club Flygbolag: Cathay Pacific Kabinklass: Economy Avreseort: Hong Kong Destination: Denpasar Enkelresa eller Tur&retur: Enkel Antal poäng (per person): 10,000 Skatter&avgifter (per person): 546 SEK Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): Jun 2018 Bokad: Feb 2018
Bonusprogram: BA Executive Club Flygbolag: Cathay Pacific Kabinklass: Economy Avreseort: Denpasar Destination: Hong Kong Enkelresa eller Tur&retur: Enkel Antal poäng (per person): 5,000 Skatter&avgifter (per person): 916 SEK Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): Jun 2018 Bokad: Feb 2018
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ni vet den där känslan... känslan av att det var för tok för länge sedan man flög F och vill resa iväg... Spontaniteten tog över och idag, måndag, ett snabbt samtal till Tallin (Miriam) så blev det klart att jag drar redan på onsdag. Målet blir ett par dagars slappande i Bangkok med en detour via Seoul. Rutten blir följande: ARN-MUC (LH C) (skippade FCT i FRA denna gång) MUC-ICN (LH F), ICN-BKK (TG F) -- BKK- ICN,(TG F) ICN-FRA (OZ F), FRA-ARN (SK C).
Blir premiär för OZ F för min del och ser fram emot det.
Bonusprogram: EUROBONUS Flygbolag: Lufthansa, Lufthansa, Thai, Thai, Asiana, SAS Kabinklass: C+F+F+F+F+C Avreseort: ARN Destination: BKK Enkelresa eller Tur&retur: T/R Antal poäng (per person): 95,000p (2-4-1) Skatter&avgifter (per person): 3,299 SEK Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): 14 FEB -18 Bokad: 12 FEB -18
Jul- och Nyårsresa bokad tillsammans med Kristina (ja alltså, hon skall inte med på resan, hon hjälpte bara till med bokningen). Känner jag mig själv så blir det säkert en hel del ombokningar. Jag skall boka ett leg hem från OSL senare. Det finns risk att vi också försöker ta oss längre österut till Fiji, Cook-öarna eller rent av Franska Polynesien.
Bonusprogram: EUROBONUS Flygbolag: Lufthansa (C), Thai (C), Air New Zealand (Y) Kabinklass: Business, Economy Avreseort: ARN Destination: AKL Enkelresa eller Tur&retur: T/R Antal poäng (per person): 90 000 (2-4-1) Skatter&avgifter (per person): 4 168 SEK Antal resenär: 2 När (avresans tidpunkt): DEC 2018 Bokad: FEB 2018
Bonusprogram: SAS EuroBonus Flygbolag:SAS Kabinklass: SAS Plus Avreseort: Stockholm Destination: Las Palmas Enkelresa eller Tur&retur: T/R Antal poäng (per person): 30.000 poäng för vuxen, 15.000 poäng för barn efter FlyPremium rabatt Skatter&avgifter: 652 SEK sammanlagt Antal resenär: 2 När (avresans tidpunkt): dec 2018 Bokad: feb 2018
Jag har säkrat resan till Gran Canaria över jul och nyår för min fru och mitt barn.
Med FlyPremium rabatt blev totala kostnaden 45.000 poäng + 652 SEK för helt återbetalningsbara biljetter i SAS Plus.
Bonusprogram: British Airways Executive Club Flygbolag: Japan Airlines (JL) Kabinklass: Premium Economy Avreseort: Bangkok Destination: Tokyo Enkelresa eller Tur&retur: enkel Antal poäng (per person): 25.000 avios Skatter&avgifter (per person): 513 SEK Antal resenär: 3 När (avresans tidpunkt): mar 2018 Bokad: feb 2018
Jag ville boka resan i Business class men det fanns inte lediga platser i Business class på de datumen vi kunde resa. Så det blev Premium Economy istället.
Första longhaul bonusresan bokad för ett tag sedan. First vore ännu trevligare förstås och LH lär väl öppna upp, men har en till voucher som behöver användas i år och 2x Business för 2 är det poängen lär räcka till (blir möjligen F på resa 2 om jag går på en spending spree ).
Blir kul att prova diverse bolag och flygplan i alla fall; OZ A380, TG A350 och 777, samt LX A330. 21h stopover i ICN fick jag in också.
Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai, Swiss Kabinklass: Business Avreseort: CDG Destination: BKK Enkelresa eller Tur&retur: T/R Antal poäng (per person): 70 000 (2-4-1) Skatter&avgifter (per person): ca 3800 kr Antal resenär: 2 När (avresans tidpunkt): Mars 2018 Bokad: Januari 2018
Bonusprogram: British Airways Executive Club Flygbolag: Cathay (CX) Kabinklass: Business class Avreseort: Hong Kong Destination: Bangkok Enkelresa eller Tur&retur: enkel Antal poäng (per person): 8000 avios + cash Skatter&avgifter (per person): 1011 SEK (inkl. cash del) Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): aug 2018 Bokad: feb 2018
Bokade över jul till Australien i Business. Vill egentligen åka First men känner att det är lite trist med "bara" två legs i First(hitta bara ett leg ner och ett från Asien upp igen) när man åker så många och ändå betalar poäng för First hela vägen. Kanske försöker boka om till First om jag får in några ben till. Höjdpunkten lär väl vara Singapore Airlines Business i 777-300ER från Singapore till Sydney men annars kanske inte så jättspännande flygningar. Fick in en eftermiddag och övernattning i både Kuala Lumpur och i Singapore på vägen ner.
Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: Lufthansa, Thai Airlines, Singapore Airlines, Asiana Airlines och Turkish AIrlines Kabinklass: Alla ben i business Avreseort: Stockholm Destination: Sydney Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur Antal poäng (per person): 180 000 poäng Skatter&avgifter (per person): 4 000 SEK Antal resenär: 2 När (avresans tidpunkt): Dec-jan 2018/19 Bokad: feb 2018
Blev en liten bokning när SAS hade 30% rabatt på poängresor. Återigen, fantastiskt värde med FlyPremium högsta nivå.
Aldrig besökt Barcelona, men blir väl käka lite gott och njuta över en helg. Flyget går okristligt tidigt från ARN
Bonusprogram: SAS & EuroBonus Flygbolag: SAS Kabinklass: SAS Plus Avreseort: ARN Destination: BCN Enkelresa eller Tur&retur: T&R Antal poäng (per person): 21.000 ( 30% rabatt & högsta FlyPremium via SAS MasterCard ) Skatter&avgifter (per person): 404:- Antal resenär: 1 När (avresans tidpunkt): Maj 2018 Bokad: Feb 2018
Bonusprogram: EuroBonus Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai, Austrian Kabinklass: First och Business Avreseort: Stockholm Destination: Jakarta Enkelresa eller Tur&retur: T/R (open jaw Jakarta/Denpasar) Antal poäng (per person): 95 000, Amex 241 Skatter&avgifter (per person): 3 167 SEK Antal resenär: 2 När (avresans tidpunkt): 5 juli 2018 Bokad: 19 februari 2018
ARN-AMS SK 1553 C A32N
AMS-SIN SQ 323 C A359
SIN-CGK SQ 950 F B773
DPS-BKK TG 432 C B77W
BKK-CDG TG 930 F A380
CDG-VIE OS 412 C A321
VIE-ARN OS 315 C E195