Jaha då var det dags att göra entré i den här tråden även om jag bokat otaliga bonusresor tidigare, främst via LH där jag "bodde" under närmare 10 år för ja, en livstid sedan, eller tio år iaf.
Har inte varit på en egen semester på ungefär samma tid men nu är det mini dags. Planen var att vänta till sommaren men längtan blev för stark, inte omöjligt vi klämmer in en till, men nu orkade jag inte vänta längre efter vad som har känts som den segaste höst/vinter/våren i mannaminne. Vill tacka mina vänner här (ni vet vilka ni är...
som stått ut med mina sms och mitt tjat och så går han sedan bara och bokar utan förvarning
Nog om detta:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, TG
Kabinklass: C, F
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 95.000, 1 pax. AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3700ish SEK
När (avresans tidpunkt): 24 Maj 2017, hem 27 Maj 2017 (2 nätter)
Bokad: Maj 2017
Map Style:
Plain
Light
Blue Marble
ARN DAFIF
Stockholm [Arlanda], AB, SE
FRA AIP
Frankfurt [Rhein-Main], HE, DE
HKG AIP
Hong Kong [Intl - Chek Lap Kok], HK
BKK DAFIF
Bangkok [Suvarnabhumi Bangkok Intl], 11, TH
MUC DAFIF
Munich (München, Freising) [Franz Josef Strauss Intl (Munich Intl)], BY, DE
ARN-FRA LH (801) 09:55-12:05 Airbus AA321 seat 3 C
FRA-HKG LH F (796) 22:10 -15:25 Airbus A380-800 seat 1 K
HKG-BKK TG F (607) 20:45 - 22:25 Boeing 747 seat 1 K
-
BKK-HKG TG F (606) 16:00 - 19:45 Boeing 747 seat 1 K
HKG - MUC LF F (731) 23:15 - 05:25 Airbus A340-600 seat 1 K
MUC - ARn LH C (2412) 06:10 - 08:15 Airbus AA321 seat 1 A
Tanken är att boka om första benet ARN- FRA från LH 801 09:55-12:05 till LH 803 12:55-15:00 men det var tjock just då, tänkte jag ringer LH nu i helgen när de har vikarier på plats i växeln
6 timmar i FCT är mer än väl och jag har vart inne FRA förr och ursäkta ni som bor, parden my french, men finns det en tråkigare stad i Tyskland? (min åsikt
Ni damer och herrar med mer vana än jag vid detta, kan ni se något roligare på hemvägen? Skulle gärna prova något annat än LH i F hemåt. Nu landar jag på söndag morgon (burr) på ARN men har hela dagen fritt även om jag inte önskar vara allt för sent in på kvällen. Det uppskattas en massé och belönas med något kallt och alldeles precis lagom skummande
Bokat och klart, bara någonstans att bo då, två nätter. Maximera poäng? Nej det är inte en sådan resa. Det är en resa tillsammans med Jack Reechers Night School, kall öll, mat (äta upp mig lite) och sol. Vila. Ingen jobbmobil, påslagen iaf.
Mitt resmönster kommer fr.om. hösten att ändars i form destinationer och Asien kommer att öka. För boende i BKK finns det som bekant gott att välja efter tycke, smak och syfte med resan. för en livstid sedan så var det min vardag i Asien men det var som sagt ett tag sedan så jag såg därför extra fram emot att göra en grundlig analys med det i bakhuvudet men med öppet sinne. Det gick sådär. Mitt val föll på en gammal kär bekant och passade på att nyregistrera mig i deras bonusprogram innan jag lyfte luren. Home away from home, nervöst..
After lite artighetsfraser och omkopplingar..."Hotel Manager speaking Sir, Welcome Home" Han har på denna korta tiden inte bara draigt fram 15 år gamla uppgifter (ok, det köper jag) men LÄST på!) Ja, sen gick det ganska bra därifrån och de tar över från TG F på BKK airside (!?). Nytt hotell, samma människor, många minnen. Ses snart, känns som att jag går safe där och deras upplägg, det blir ett par nätter per år men nu är det privat.
About the club | Shangri-La Hotel Bangkok
Tack för mig