William Kuylenstierna skrev:Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: F (och lite C samt en Plus)
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Montreal (YUL)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 75 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3 467 kr
När: 4 november 2016
Bokad: 23 oktober 2016
http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-muc-yul-muc-fra-cph-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperMen så var det ju den där tredje 2-4-1-vouchern, trist om den skulle brinna inne liksom… Som en skänk från ovan (i dubbel bemärkelse!) hör hustrun till min barndomsvän som snart fyller 40 av sig och undrar om jag har någon som helst möjlighet att komma till Montreal och födelsedagsöverraska vännen i fråga. Och… det kunde jag! Efter en hel del hängande på United hade jag rutten klar, och i söndags ringde jag Tallinn och fick resan bokad. Jag hoppades in i det sista att Lufthansa skulle släppa platser JFK–FRA, dels för att jag vill uppleva 747-8i och dels för att jag ville prova förstaklassloungen där. Men det var helt tomt, så nu blir det A330 båda vägarna vilket efter omständigheterna känns helt okej. Det är ju trots allt min first First.Resan ser ut som följer:
4 novemberSAS Gold Lounge07.45–09.55Arlanda – MünchenLufthansa C, A321Lufthansa First Class Lounge, Terminal 2 Satellite15.40–19.30München – MontrealLufthansa F, A330-300
6 novemberAir Canada Maple Leaf Lounge20.05–09.40Montreal – MünchenLufthansa F, A330-300
7 novemberLufthansa First Class Lounge, Terminal 2 Satellite11.00–12.10München – FrankfurtLufthansa C, A321Lufthansa First Class Terminal16.40–18.05Frankfurt – KöpenhamnLufthansa C, A320SAS Gold Lounge19.00–20.15Köpenhamn – StockholmSAS Plus, A320Det hade såklart varit optimalt med ett senare flyg från Frankfurt på vägen hem, och direkt till Arlanda. Men det fanns bara SAS, och det kändes inte aktuellt i och med FCT. Ännu trevligare hade också varit om jag kunnat göra resan tillsammans med min hustru, men det får bli nästa gång.Klicka för att utvidga...