Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Efter att ha lyckats få ledigt den 3 november så blir det en perfekt resa mer eller mindre.

Det enda negativa med denna resan är att man har ett nattskift och sedan drar direkt till Arlanda, men borde kunna sova ut på flyget ner till Frankfurt så att man kan maxa upplevelsen i FCT, får ca 6 timmar där.

Bonusprogram: Eurobonus

Flygbolag: Lufthansa, Thai

Kabinklass: C-F-F-C-F-F-C

Avreseort: Arlanda

Destination:Singapore

Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw

Antal poäng (per person): 190000 (Amex 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person):3000 eller så per person

När: 3 November

Bokad: 26 Oktober

Arlanda - Frankfurt - LH C

Frankfurt - Haneda - LH F

Haneda - Bangkok Thai F

Bangkok - Singapore - Thai C

Hem den 9 december

Narita - Bangkok Thai F

Bangkok - Munchen Thai F

Munchen - Arlanda LH C

En längre smekmånad I Asien.

Bonusprogram: EuroBonus

Flygbolag: SAS/Thai

Kabinklass: Business/First

Avreseort: Stockholm

Destination: Hong Kong

Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur

Antal poäng (per person): 95000 (Amex 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): 1921 kr

När: Juli 2017

Bokad: Oktober 2016

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-hkg-bkk-lhr-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-HKG SK 963 C 333

HKG-BKK TG 607 F 747

BKK-LHR TG 910 F 380

LHR-ARN SK 526 C 73G

Bonusprogram: EuroBonus

Flygbolag: Lufthansa, All Nippon, Singapore, Thai.

Kabinklass: C-F-F-F-C-F-C-C

Destination:Singapore

Enkelresa eller Tur&retur : Tur&retur

Antal poäng (per person):95000 (Amex 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): 3550 kr

När: November -16

Bokad: Oktober -16

Arlanda - Frankfurt - Lufthansa C 09.20

Frankfurt - Haneda - Lufthansa F 17.50

Narita - Singapore All Nippon F 18.05

---

Singapore - Jakarta- Singapore airlines F 15.20

Jakarta- Bangkok Thai C 19.05

Bangkok- Narita- Thai F 08.00

Haneda- Frankfurt - Lufthansa C 1550

Frankfurt- Arlanda - Lufthansa C 21.30

Tack BC för all info som gör denna resa möjlig! Tips och tricks i överflöd, allt för att få ut det bästa av det bästa! Borde kunna bli fem F då det ser ut att vara gott om F från Tokyo hemåt.

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fr...-hnd-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

Marsan skrev:Bonusprogram: EuroBonusFlygbolag: Lufthansa, All Nippon, Singapore, Thai.Kabinklass: C-F-F-F-C-F-C-CAvreseort: StockholmDestination:SingaporeEnkelresa eller Tur&retur : Tur&returAntal poäng (per person):95000 (Amex 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3550 krNär: November -16Bokad: Oktober -16Arlanda - Frankfurt - Lufthansa C 09.20Frankfurt - Haneda - Lufthansa F 17.50Narita - Singapore All Nippon F 18.05---Singapore - Jakarta- Singapore airlines F 15.20Jakarta- Bangkok Thai C 19.05Bangkok- Narita- Thai F 08.00Haneda- Frankfurt - Lufthansa C 1550Frankfurt- Arlanda - Lufthansa C 21.30Tack BC för all info som gör denna resa möjlig! Tips och tricks i överflöd, allt för att få ut det bästa av det bästa! Borde kunna bli fem F då det ser ut att vara gott om F från Tokyo hemåt.http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fr...-hnd-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Vackert! Snyggt jobbat att få till den! //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1.png

Marsan skrev:Bonusprogram: EuroBonusFlygbolag: Lufthansa, All Nippon, Singapore, Thai.Kabinklass: C-F-F-F-C-F-C-CAvreseort: StockholmDestination:SingaporeEnkelresa eller Tur&retur : Tur&returAntal poäng (per person):95000 (Amex 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3550 krNär: November -16Bokad: Oktober -16Arlanda - Frankfurt - Lufthansa C 09.20Frankfurt - Haneda - Lufthansa F 17.50Narita - Singapore All Nippon F 18.05---Singapore - Jakarta- Singapore airlines F 15.20Jakarta- Bangkok Thai C 19.05Bangkok- Narita- Thai F 08.00Haneda- Frankfurt - Lufthansa C 1550Frankfurt- Arlanda - Lufthansa C 21.30Tack BC för all info som gör denna resa möjlig! Tips och tricks i överflöd, allt för att få ut det bästa av det bästa! Borde kunna bli fem F då det ser ut att vara gott om F från Tokyo hemåt.http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fr...-hnd-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Kul att se att mitt topp tips kom till användning //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png

Det är verkligen på minuten med 24 timmarsregeln på hemresan också!

Du hade ingen möjlighet att boka ANA F hem 11.30?

JohnnyWilde skrev:Kul att se att mitt topp tips kom till användningDet är verkligen på minuten med 24 timmarsregeln på hemresan också!Du hade ingen möjlighet att boka ANA F hem 11.30?Klicka för att utvidga...

Ja JohnnyWilde, dina upplägg har varit en god insiration! Skrev faktiskt fel på avgången hem från Handea, ska vara kl 15.20 med LH inte 15.50. Så 23.5 timmar blir uppehållet. Vi är två personer, så det lutar mot att boka om till LH F även på vägen hem då det verkar svårt med ANA för två.

Nu börjar min resa jorden runt på 30 dagar gå mot sitt slut, styr kosan hemåt via Abu Dhabi och London om några dagar.

Det har varit en riktigt bra tid i The Land Down Under, efter besöket av min gamla skolkompis i Perth där vi snöade in på musik som vi lyssnade på under 80-talet, så tycker jag att den här låten bra representerar Australien.

.

Nu går dock resan vidare västerut till ännu varmare breddgrader för några dagar, får se vad man hittar på i Abu Dhabi under 2 dagar.

Här kommer 50 Y RTW Trip Part 6;

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=SYD-AUH-LHR&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

Bonusprogram: AAdvantage

Flygbolag: Ethiad

Kabinklass: F (Suite/Apartment)

Avreseort: SYD

Destination: LHR via AUH

Enkelresa eller Tur&retur: Enkel

Antal poäng (per person): 100 000 (60 000+40 000)

Skatter&avgifter (per person): 84,77 AUD

När: oktober/november 2016

Bokad: Jan 2016

Flygbolag: SAS

Kabinklass: Business och Plus

Avreseort: Arlanda

Destination: New York, hem från Miami

Antal poäng (per person): 50000 (Amex 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): 428

När: September 2017

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-OSL-EWR,MIA-OSL-ARN&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

Fanns bara Plus dom datum som fungerade för hemresa från MIA, får se om det ändras framöver. Tanken är att hitta något anslutningsflyg från New York EWR till Charlotte CLT och sedan bila ner till Miami.

Flygbolag: Lufthansa, Lufthansa, United, Swiss, SAS

Kabinklass: Business, Business, Domestic First, Business, Plus

Destination: Burbank, hem från Montreal

Antal poäng (per person): 55000 (Amex 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): Strax över 3000

När: Mars 2017

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-FRA-DEN-BUR, YUL-ZRH-ARN&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

Sätter en seat alert på om det dyker upp platser på direktflyget till LAX, men just nu var det väldigt dåligt med sådana. Det är dock Burbank jag ska till, så den passar bra. Måste säga att jag blev förvånad att DEN-BUR är tillräckligt stor för att få en A320 och inte bara någon liten CRJ.

Flygbolag: SAS

Kabinklass: Plus

Destination: Hong Kong

Antal poäng (per person): 48000 (jubileumsrabatt 70%)

Skatter&avgifter (per person): ca 550

När: 20-27 nov 2016

Bokad: September 2016

MWi skrev:Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SASKabinklass: PlusAvreseort: StockholmDestination: Hong KongEnkelresa eller Tur&retur: Open jawAntal poäng (per person): 48000 (jubileumsrabatt 70%)Skatter&avgifter (per person): ca 550När: 20-27 nov 2016Bokad: September 2016Klicka för att utvidga...
Hej, vad menar du med openjaw här?

Det brukar vara

A-B och C-A dvs t.ex cph-pvg pek-cph är en openjaw

Flygbolag: SAS, Thai, Asiana

Kabinklass: ARN-LHR - Business (plus), LHR-BKK - First, BKK-DPS - Business, DPS-BKK - Economy, BKK-ICN - Business, ICN - FRA - First, FRA-ARN - Business (plus)

Avreseort: ARN

Destination: DPS

Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur

Antal poäng (per person): 95000 (Amex 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): 3300

När: Augusti 2017

First first bokad! DPS-BKK i Economy kan förhoppningnsvis bokas om till business när det närmar sig. Med lite tur dyker det upp två biljetter i first med LH på utresan. Asiana i first på hemvägen med A380-800 - dvs. suite. Känns all in all som en bra test run.

ahh skrev:Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SAS, Thai, AsianaKabinklass: ARN-LHR - Business (plus), LHR-BKK - First, BKK-DPS - Business, DPS-BKK - Economy, BKK-ICN - Business, ICN - FRA - First, FRA-ARN - Business (plus)Avreseort: ARNDestination: DPSEnkelresa eller Tur&retur: Tur&ReturAntal poäng (per person): 95000 (Amex 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3300När: Augusti 2017Bokad: Oktober 2016First first bokad! DPS-BKK i Economy kan förhoppningnsvis bokas om till business när det närmar sig. Med lite tur dyker det upp två biljetter i first med LH på utresan. Asiana i first på hemvägen med A380-800 - dvs. suite. Känns all in all som en bra test run.Klicka för att utvidga...
Så här skriver du [ routemap ] kod av din routing.

Kod:

[routemap]arn-lhr-bkk-dps, dps-bkk-icn-fra-arn[/routemap]

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-lhr-bkk-dps, dps-bkk-icn-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

ahh skrev:DPS-BKK - Economy, BKK-ICN - Business, )Klicka för att utvidga...

Om du tittar på att påbörja hemresan från Jakarta istället för Bali kan du nog hittade lediga platser i Business.

Både Jakarta (CGK) till Bangkok med Thai och Jakarta direkt till Seoul med Asiana.

Från Bali till Jakarta kan men flyga med Air Asia eller Garuda för cirka 500 kronor och det tar 1,5 timme.

Ha minst 3 timmar i Jakarta om du gör så pga olika biljetter.

Glenn E skrev:Om du tittar på att påbörja hemresan från Jakarta istället för Bali kan du nog hittade lediga platser i Business.Både Jakarta (CGK) till Bangkok med Thai och Jakarta direkt till Seoul med Asiana.Från Bali till Jakarta kan men flyga med Air Asia eller Garuda för cirka 500 kronor och det tar 1,5 timme.Ha minst 3 timmar i Jakarta om du gör så pga olika biljetter.Klicka för att utvidga...
Strålande, tack för tips!

William Kuylenstierna skrev:Bonusprogram: EuroBonusFlygbolag: LufthansaKabinklass: F (och lite C samt en Plus)Avreseort: Stockholm (ARN)Destination: Montreal (YUL)Enkelresa eller Tur&retur: T/RAntal poäng (per person): 75 000 (Amex 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3 467 krNär: 4 november 2016Bokad: 23 oktober 2016http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-muc-yul-muc-fra-cph-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperMen så var det ju den där tredje 2-4-1-vouchern, trist om den skulle brinna inne liksom… Som en skänk från ovan (i dubbel bemärkelse!) hör hustrun till min barndomsvän som snart fyller 40 av sig och undrar om jag har någon som helst möjlighet att komma till Montreal och födelsedagsöverraska vännen i fråga. Och… det kunde jag! Efter en hel del hängande på United hade jag rutten klar, och i söndags ringde jag Tallinn och fick resan bokad. Jag hoppades in i det sista att Lufthansa skulle släppa platser JFK–FRA, dels för att jag vill uppleva 747-8i och dels för att jag ville prova förstaklassloungen där. Men det var helt tomt, så nu blir det A330 båda vägarna vilket efter omständigheterna känns helt okej. Det är ju trots allt min first First.Resan ser ut som följer:4 novemberSAS Gold Lounge07.45–09.55Arlanda – MünchenLufthansa C, A321Lufthansa First Class Lounge, Terminal 2 Satellite15.40–19.30München – MontrealLufthansa F, A330-3006 novemberAir Canada Maple Leaf Lounge20.05–09.40Montreal – MünchenLufthansa F, A330-3007 novemberLufthansa First Class Lounge, Terminal 2 Satellite11.00–12.10München – FrankfurtLufthansa C, A321Lufthansa First Class Terminal16.40–18.05Frankfurt – KöpenhamnLufthansa C, A320SAS Gold Lounge19.00–20.15Köpenhamn – StockholmSAS Plus, A320Det hade såklart varit optimalt med ett senare flyg från Frankfurt på vägen hem, och direkt till Arlanda. Men det fanns bara SAS, och det kändes inte aktuellt i och med FCT. Ännu trevligare hade också varit om jag kunnat göra resan tillsammans med min hustru, men det får bli nästa gång.Klicka för att utvidga...

Har Tallin öppet på söndagar?

Back