xz0781
Medlem
Tyckte jag korrekturläste ordentligt då jag postade en BAEC och en SAS-EB bokning i följd med copy/paste i inläggen MEN...Does not compute.
... naturligtvis var det 95 000 EB-poäng som avsågs då det var LH/ANA/SAS.
Tyckte jag korrekturläste ordentligt då jag postade en BAEC och en SAS-EB bokning i följd med copy/paste i inläggen MEN...Does not compute.
Nej det är 11.30 FRA-HND och 11.20 HND-FRA.Antar att du flyger ANAs dagsflygning NH204, Kl 12.45?
Jag åker 20.45 med NH 224 och det vore fantastiskt om de släppt 2 awards till samma flight!
Aker samma stracka och kabinklass i December. Helt klart en sweet spot i deras award chart!Bonusprogram: Alaska Airlines Mileage Plan
Flygbolag: Cathay Pacific
Kabinklass: Business
Avreseort: Hong Kong
Destination: Dubai
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 30 000
Skatter&avgifter (per person): 46,10 USD
När: Juli -17
Bokad: September -16
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Sista bokningen på "sommarresa -17". Deras "Award-karta" var lite lurig, det såg ut som att Dubai hörde till Asien, men Mellanöstern är en separat zon. Men 30 000 p i C, är fortfarande ganska prisvärt.
Pga. endast 50 minuter layover i Hong Kong var incheckningspersonalen i Shanghai proaktiv och flyttade mig till en tidigare flight. Den flogs dock av Cathay Pacific, sa fick inte mojlighet att prova Cathay Dragon denna gangen tyvarr. Det blir nog du som far rapportera istallet.Återkom gärna om hur PVG-HKG är med Dragon, flyger den sträckan i vinter![]()
Antal poäng (per person): 115000 x 2 pers
Hur blev uppdelningen på detta? 2st enkelturer?
Annars får man väl bara ha max 24 h layover.