Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snygg bokning. Planerar också att göra en liknande resa i dec-jan nästa år. Måste dock tjäna in en till 2-4-1 samt jobba ihop lite fler bonuspoäng innan jag kan boka. Avianca flyger ju även direkt från LHR till BOG, så det blir mitt tips på routing. Då kan du flyga direkt med SAS ARN-LHR och slipper Lufthansas bränsletillägg.
Skilnaden är att du får Londons skatter, men framför allt är det A330 med gammal kabin från London, men 787 från Madrid.

Skilnaden är att du får Londons skatter, men framför allt är det A330 med gammal kabin från London, men 787 från Madrid.

Hur vet du att det är det? När jag söker på expertflyer så är det 1-2-1 (dvs ny kabin) från London - Bogota men på seatguru är det gamla kabinen.

Det fanns inga platser i C från London på mina datum, det var nog största anledningen. Hade samma tanke som dig annars :)
På hemvägen kommer jag till LHR men då har SK ingen flight vidare samma dag efter att man kommit in. Surt sa räven :/

Däremot ser det ut som att dom ska ha bytt till 788 även från/till LHR så långt fram. Iaf enligt KVS Tool.

Undvek BCN av den anledningen, för att slippa deras gamla A330 :)

Bonusprogram: BAEC och AA
Flygbolag: BA: GOT-LHR-IAH, SYD-SIN-LHR-GOT. JL: LAX-NRT, NRT-SYD
Kabinklass: Business + LAX-NRT i PE
Avreseort: GOT
Destination: GOT
Enkelresa eller Tur&retur: RTW
Antal poäng (per person): 168 000 på BA, 45 000 på AA
Skatter&avgifter (per person): ca 5500 kr
När: 2016-06-10 till 2016-07-18
Bokad: Hösten/vintern 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flygbolag: British Airways och Jet Airways
Kabinklass: F och C
Avreseort: Göteborg
Destination: Goa
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 40.000
Skatter&avgifter (per person): 1857 kr
När: mars 2016
Bokad: januari 2016

BA F och första besöket i Concorde Room.

Nedan bokning strulade och under tiden försvann platsen på Etihad. Så då fick det bli bokningen ovan istället.
Bonusprogram: American Airlines AAdvantage
Flygbolag: BA, EY och 9W
Kabinklass: F och C
Avreseort: Göteborg
Destination: Goa
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 40.000
Skatter&avgifter (per person): 849 kr
När: mars 2016
Bokad: januari 2016

Etihad F, A380 och B777

Vet inte exakt, men ett namn var felstavat och det tog lång tid / flera dagar att fixa, och under tiden hann AA's "on hold" gå ut. När jag sen kollade vad som hände med biljetten så var platsen borta. Ja, ja...det går nya tåg. Etihad F i A380 skall inte vara allt för långt borta :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen