Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

ucce

Medlem
Dök upp platser på direktflighten ARN-HKT så jag bokade om. Är det bara jag eller har Thais bränsletillägg minskat? Tidigare bokningar i tråden ligger runt 4000kr per person på samma sträcka (möjligen utan direktflighten) vilket också ITA visar för de flighter jag valt.


Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm/Arlanda
Destination: Phuket
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 70000(2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2564
När: Jan 2016
Bokad: Aug 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Dök upp platser på direktflighten ARN-HKT så jag bokade om. Är det bara jag eller har Thais bränsletillägg minskat? Tidigare bokningar i tråden ligger runt 4000kr per person på samma sträcka (möjligen utan direktflighten) vilket också ITA visar för de flighter jag valt.
Sedan en tid tillbaka får man betala max 116 EUR per riktning i bränsletillägget på Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng.
 

Wyll

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 100.000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1252 totalt med 1 infant
När: Mars-2017
Bokad: Maj-2016

map
 

fcx

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm
Destination:Aten
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 25.000 (70-årskampanjen)
Skatter&avgifter (per person): 443 SEK
När: Januari 2017
Bokad: September 2016

En liten paus mellan nyår och semesterslut (förutsatt att jag får semester).
 

Ghoose

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Plus
Avreseort: Göteborg
Destination: Washington
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 24 000 + 24 000 + 12 000 = 60 000p totalt
Skatter&avgifter (per person): 1830 SEK
När: dec 2016
Bokad: sep 2016

Blev att boka en helgtripp med mina söner på 70års kampanjen. 60 000p för 2 vuxna och 1 barn i plus, kommer nog inte hända igen ;)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

henrik l

Medlem
Bonusprogram: Japan Airlines Mileage Bank
Flygbolag: Emirates
Kabinklass:First
Avreseort: Dubai
Destination: Rom
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 65 000
Skatter&avgifter (per person): 25 GBP
När: Juli -17
Bokad: September -16


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Efter att Alaska chockhöjde uttagsnivåerna för Emirates, blev det krångligt för en kort stund. Men @Ormen tipsade ju om Lucky alias Ben Schlappig's tips om att föra över Starwoodpoäng till JAL's mileage bank, samt att det var hyfsat förmånligt, eftersom JAL's uttagsnivåer är mile-baserade. Eftersom jag bunkrat Starwood poäng i 6-7 år genom köp, så kom en del av dem väl till pass. Använde även lite av mina Marriott rewards poäng, men där är det en bättre affär att konvertera till BA eller AA. Men ibland har nöden ingen lag när i-landsproblem skall lösas, som att försöka att bocka av alla internationella förstaklasskabiner på marknaden, förutom de amerikanska då :D
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
@Ormen tipsade ju om Lucky alias Ben Schlappig's tips om att föra över Starwoodpoäng till JAL's mileage bank, samt att det var hyfsat förmånligt, eftersom JAL's uttagsnivåer är mile-baserade. Eftersom jag bunkrat Starwood poäng i 6-7 år genom köp, så kom en del av dem väl till pass. Använde även lite av mina Marriott rewards poäng, men där är det en bättre affär att konvertera till BA eller AA. Men ibland har nöden ingen lag när i-landsproblem skall lösas:D
Jag tipsade om detta för nästan fyra år sedan ju. :)

http://www.businessclass.se/forum/t...rändrat-award-chart-till-distansbaserad.7710/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen