Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdaterar bilden. Ser ut som om försöker omringa Asien, och det stämmer ju nästan. Ska bli spännande med SK's nya 340 från Tokyo i business class. Och 2252 kr var i skatter istf över 5000. Tack igen Doktorn!
Jag har inte full koll och förstår inte fullt ut hur du åker men jag försökte boka hem från Tokyo via BKK som gick via Singapore och sen Frankfurt och Stockholm. Hon (även väldigt trevlig och serviceminded) att jag inte kunde åka den vägen för det blev för mycket i någon zon. Men det ser ut som du gör det nu? Då hade jag fått in en first med ANa och en first med Thai. Nu får jag åka first med ANA från Haneda till Frankfurt och det är inte så dåligt det heller tror jag. Men jag är mer ute efter om det hon hade rätt att mitt förslag inte är möjligt.

Då har jag bränt det som troligtvis blir min sista BA 2-for-1 voucher. Hyfsat värde, men tyvärr var utresan på ett "Peak Date" medan hemresan var "Off Peak". Men det är när vi kan resa så det får bli såhär

Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Club Europe, First, Club World
Avreseort: Stockholm
Destination: Johannesburg
Enkelresa eller Tur&retur: T/R First ut, Club World hem
Antal poäng: 190 250 totalt för båda med 2-for-1
Skatter&avgifter: ca 8 358kr (SEK) för båda
När: september 2016
Bokad: april 2016

Vår slutdestination är Mauritius efter några dagar i Johannesburg. SAS Eurobonus skall ha skrattretande 90 000 med EuroBonus per person i business med South African. Miles & More skall ha 55 000. BAEC skall ha 17 500 en väg. Så det blir nog en väg dit med South African där jag betalar för en biljett och använder M&M för en annan, och BA Comair hem för båda.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vår slutdestination är Mauritius efter några dagar i Johannesburg. SAS Eurobonus skall ha skrattretande 90 000 med EuroBonus per person i business med South African.
Det är för att Mauritius räknas som Mellanöstern&Norra Afrika zon medan Sydafrika räknas som Södra Afrika zon, därav höga poängantalet för bonusresor mellan de två länder.

Jag har inte full koll och förstår inte fullt ut hur du åker men jag försökte boka hem från Tokyo via BKK som gick via Singapore och sen Frankfurt och Stockholm. Hon (även väldigt trevlig och serviceminded) att jag inte kunde åka den vägen för det blev för mycket i någon zon.

Ja, du får bara byta en gång i tredje zon. Om du åker TYO-BKK-SIN-FRA-ARN så är både BKK och SIN i din tredje zon. Anders destination var ju SGN, inte NRT, så både SGN och BKK är i hans första zon på hemvägen.

Vår slutdestination är Mauritius efter några dagar i Johannesburg. SAS Eurobonus skall ha skrattretande 90 000 med EuroBonus per person i business med South African

Men det kostar också bara 90 000 från Stockholm - Mauritius i Business istället med exempelvis Lufthansa vilket jag nyttjade förra månaden.. Riktigt prisvärt blir det då.

Ja, du får bara byta en gång i tredje zon. Om du åker TYO-BKK-SIN-FRA-ARN så är både BKK och SIN i din tredje zon. Anders destination var ju SGN, inte NRT, så både SGN och BKK är i hans första zon på hemvägen.

Nästan rätt. SGN är destination på utresan, stannar där 10 dagar. Hemvägen är SGN - NRT - CPH. Den jag talade med nämnde inget om några zoner. Utveckla gärna vad problemet skulle vara.

Två flygningar med Turkish i business varav den ena i widebody (om det nu inte blir equipment change), känns som bra valuta för pengarna. Sedan om jag tolkat reglerna rätt blir det också gratis hotellnatt i Istanbul.

Bonusprogram: Turkish miles and smiles
Flygbolag: Turkish
Kabinklass: business
Avreseort: Stockholm
Destination: Köpenhamn
Enkelresa eller Tur&retur: enkelresa
Antal poäng (per person): 15 000
Skatter&avgifter (per person): 963 kr

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen