Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Jag fick kanske äran att boka den sista turen detta år på B.C. I så fall avslutas tråden med stil då hela familjen fick platser i First som jag redan skrivit om i en annan tråd :)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Ethiopian
Kabinklass: F + C
Avreseort: Stockholm
Destination: Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 180 000 ( 60 000 x 3)
Skatter&avgifter (per person): ca 5200 SEK ( x 3)
När: Januari 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Bokad:

ARN-FRA med Lufthansa Business ( A321) - övernattning
FRA-ADD med Luftansa FIRST ( A330. row 1. kl.10.25 gissa vem som kommer gå upp tidigt till FCT :))
ADD-SEZ med Ethiopian Business ( B767)
SEZ-ADD med Ethiopian Business ( B737-800)
ADD-FRA med Lufthansa Business ( A330 . row 3, lilla kabinen)
FRA-ARN med Lufthansa Business ( A321)

Vi kunde ha sparat en del skatter/avgifter på att välja SAS plus till/från Frankfurt men Lufthansas business är så mycket bättre. Jag tyckte därför det var lika bra att flyga med det bästa alternativet hela vägen :cool:

Hej,

Jag fick kanske äran att boka den sista turen detta år på B.C. I så fall avslutas tråden med stil då hela familjen fick platser i First som jag redan skrivit om i en annan tråd :)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Ethiopian
Kabinklass: F + C
Avreseort: Stockholm
Destination: Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 180 000 ( 60 000 x 3)
Skatter&avgifter (per person): ca 5200 SEK ( x 3)
När: Januari 2016

Bokad:

ARN-FRA med Lufthansa Business ( A321) - övernattning
FRA-ADD med Luftansa FIRST ( A330. row 1. kl.10.25 gissa vem som kommer gå upp tidigt till FCT :))
ADD-SEZ med Ethiopian Business ( B767)
SEZ-ADD med Ethiopian Business ( B737-800)
ADD-FRA med Lufthansa Business ( A330 . row 3, lilla kabinen)
FRA-ARN med Lufthansa Business ( A321)

Vi kunde ha sparat en del skatter/avgifter på att välja SAS plus till/från Frankfurt men Lufthansas business är så mycket bättre. Jag tyckte därför det var lika bra att flyga med det bästa alternativet hela vägen :cool:
Om du hade använt en Amex 2-4-1 voucher, hur kunde du få rabatt på tredje personen?

Hej,

Trevligt! Om ni är borta mindre än 2 veckor så hoppas jag du hänger på låset och lyckas boka om hemresan ADD-FRA till F oxå!

Då vi vill maximera upplevelsen av öarna blir vi borta i nästan tre veckor så F hem blir inte aktuellt om vi inte blir uppgraderade som EBG, vilket aldrig lär inträffa. Jag är ändå otroligt nöjd! Över tio timmars dagflygning i F plus FCT för första gången blir en svårslagen upplevelse för att inte tala om destinationen :)

Bonusprogram: Aadvantage
Flygbolag: CX & BA
Kabinklass: C,F,C
Avreseort: BKK
Destination: OSL
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 70K
Skatter&avgifter (per person): 1457 NOK
När: April 2016
Bokad: December 2015

Får endelig prøve CX F. Ville helst ha flydd EY Apartment, men umulig å få ok routing uten å bruke en masse poeng (som jeg ikke har)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen