Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njaee....visserligen mer riktiga businessäten men i uråldrig 90 tals läder config. Genomgående dåliga lounger domestic. Rätt syrlig kabinpersonal och catering från den lokala dinern, aka väldig fettig mat.
Crew beror enligt min erfarenhet väldigt mycket på var man åker. Det finns många riktigt bra crew på United tycker jag - men många dåliga också.

Misstänker att samma gäller maten, har ganska många gånger fått helt OK mat, som inte alls matchar den beskrivningen. Inte alltid, men ganska ofta.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Go
Avreseort: Stockholm
Destination: Hamburg
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 10.000 poäng
Skatter&avgifter (per person): 363 SEK
När: okt 2015
Bokad: sep 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

En betald biljett med samma flight skulle kosta ca 2.500 SEK, så det var en bra deal för mig. :)

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Kabinklass: SAS Go
Avreseort: Stockholm
Destination: Hamburg
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 10.000 poäng
Skatter&avgifter (per person): 363 SEK
När: okt 2015
Bokad: sep 2015

En betald biljett med samma flight skulle kosta ca 2.500 SEK, så det var en bra deal för mig. :)

Hur många awards har det blivit mellan ARN-HAM nu?

Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Economy, First, Business
Avreseort: Göteborg, GOT
Destination: Seattle, SEA
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 170,500
Skatter&avgifter (per person): 5,564kr
När: Augusti 2016
Bokad: Oktober 2015

Bokad med British Airways Visa 2 for 1 voucher så poäng och avgifter ovan är för 2 personer, F till Seattle och C tillbaka, sparade lite poäng på att boka GOT-LHR-GOT i Ekonomi, detta löser man genom att välja stopover i London då kan man välja vilka klass man vill boka per segment, Business med BA till London jämfört med Ekonomi är ingen stor skillnad, speciellt som man får tillgång till Concord room på Heathrow innan den långa flygningen. I denna bokningen var jag tvungen att ta en natt i London för att få F till Seattle dagen efter då detta plan avgår LHR 08:50 så nya morgon flyget från GOT kommer inte in till LHR i tid.

Nu så skall det bokas en kryssning från Seattle upp till Alaska att ansluta till.....

upload_2015-10-3_17-39-51.png

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai
Kabinklass: C och F
Avreseort: Göteborg
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95000 (Amex 241)
Skatter&avgifter (per person): 5.845 SEK
När: Maj 2016
Bokad: 4 okt 2015

Tack vare funnen och vunnen kunskap här på BC har jag bokat mina första 1:st Class flighter :) Två ben i första klass, Frankfurt-Seoul med Asiana (747) och Bangkok-Frankfurt (A380) med Thai, resten business.

Skatter & avgifter blev högre än jag trodde, har ju sett andra inlägg här i tråden med fler ben Europa - Asien i F med lägre avgifter. Ska bli kul att prova F hos Asiana, ryktet säger att produkten ska upphöra.

Fick jättebra hjälp av agenten i Tallin under de 45 minuter samtalet varade. Vi vred och vände en del och räknade fram och tillbaka men detta var nog enda sättet att säkra platser i F just de dagar i början av maj vi tänkt åka. Hoppas på att LH släpper ett par platser i F när det närmar sig. Positioneringsflyget till Frankfurt är ju redan säkrat.

Bonusprogram: Sas Eurobonus
Kabinklass: Go
Avreseort: Göteborg
Destination: Gdansk
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och Retur
Antal poäng (per person): 10000
Skatter&avgifter (per person): 527 kr
När: 23-24 oktober
Bokad: 6 oktober

Behöver en till stay på Hilton för att lyckas med min status challenge så det fick bli en natt på Hampton by Hilton på Gdansks flygplats. (Utgår från att alla Hilton Honors-hotell är okej för challengen.. (?)) Totalpris för allt är cirka 1100 kr och det fick bli en kort vistelse pga att kalendern inte tillåter mer :)

OT (ikke bekræftet) Jeg sidder og planlægger denne tur for at udnytte mine Aegean points inden de løber ud:
map

HUI-SGN Vietjetair monkey (40 USD)
SGN-PEK-CNX Air China Business (21000 points) plus skatter 100 USD?
CNX-BKK Bangkok Airways monkey (pris, se nedenfor)
BKK-HAN Qatar Airways (business I) Købes på Vayama for 230 USD sammen med ovenstående leg fra CNX)
HAN-HUI Vietnam Airlines monkey 50 USD
Totalt er rejsen på 5640 miles. Mit mål er kun CNX og det er kun 599 miles fra Hue (HUI), men meget besværlige forbindelser.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen