Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å andra sidan betalar man väl inget bränsletillägg på resor från Brasilien? Så i det avseendet låter ju priset lite högt.
Så länge avreseort inte är Brasilien, behöver man betala bränsletillägg för hela resan. @perhording:s resa börjar från Stockholm.
Om @perhording bokade som två enkelresor skulle han/hon sluppit bränsletillägg på hemresan däremot behövde han/hon att betala 60% x 2 poäng (eller rabatt på ena vägen).

Enligt min beräkning skulle det kosta ca 5.000 SEK per person för den routingen. Så 9.636 SEK för två personer låter rimligt.

OK, ja det stämmer säkert.

En följdfråga till er som vet. Vi kommer flyga hem från GIG och hade tänkt köpa separata biljetter GIG-GRU på något billigt flyg. Upptäckte efter att jag bokat att Swiss har codeshare med TAM mellan GIG och GRU. Skulle man kunna få in den på min bonusresa? Eller vad gäller när det är *A codeshare med icke *A-bolag?

En följdfråga till er som vet. Vi kommer flyga hem från GIG och hade tänkt köpa separata biljetter GIG-GRU på något billigt flyg. Upptäckte efter att jag bokat att Swiss har codeshare med TAM mellan GIG och GRU. Skulle man kunna få in den på min bonusresa? Eller vad gäller när det är *A codeshare med icke *A-bolag?
TAM är inte Star Alliance flygbolag längre därför kan du inte boka bonusresa med SAS EuroBonus poäng.
När det gäller bonusresor bokas det alltid* på operating carriers flightnummer.

*Jag bokade en bonusresa på en Air France flight mellan Nagoya-Paris som var opererad av Japan Airlines, men detta hör till ytterst ovanlighet.

TAM är inte Star Alliance flygbolag längre därför kan du inte boka bonusresa med SAS EuroBonus poäng.
När det gäller bonusresor bokas det alltid* på operating carriers flightnummer.

*Jag bokade en bonusresa på en Air France flight mellan Nagoya-Paris som var opererad av Japan Airlines, men detta hör till ytterst ovanlighet.

Ok, som jag misstänkte. Tack @Dr. Miles !

Min senaste resa för en dryg månad sedan var: ARN-FRA-HND-BKK-FRA-ARN.
Nu är den nya resan bokad 30jan-13feb:
Ut: ARN-LHR - BA C / LHR-HKG - CX F / HKG-BKK - CX C
Retur: BKK-HKG - CX C / HKG-PEK - KA F / PEK-LHR - BA F / LHR-ARN - BA C
220000 usdm + 530 usd p.p

Min senaste resa för en dryg månad sedan var: ARN-FRA-HND-BKK-FRA-ARN.
Nu är den nya resan bokad 30jan-13feb:
Ut: ARN-LHR - BA C / LHR-HKG - CX F / HKG-BKK - CX C
Retur: BKK-HKG - CX C / HKG-PEK - KA F / PEK-LHR - BA F / LHR-ARN - BA C
220000 usdm + 530 usd p.p
är det 220.000 för 2 personer (hoppas jag) sedan 530USD per person eller för 2?

Va det svårt att hitta två platser i första klass?
Avgiften verkar inte vara speciellt hög, snarare låg, eftersom ni flyger några sträckor med BA inkl första klass.

Va det svårt att hitta två platser i första klass?
Avgiften verkar inte vara speciellt hög, snarare låg, eftersom ni flyger några sträckor med BA inkl första klass.
Hej Swisser, på frågan om platser, det har inte varit svårt - det här är vår tredje resa tillsammans sedan i våras och och det har på de datum vi sökt på alltid funnits 2 platser. I somras flög vi två legs med BA i F och då blev skatten 11000 för två.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Economy (super monkey class)
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 80.000 + AMEX 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter: Totalt 737 kr för 2 pers
När: April-Maj 2015
Bokad: Nov 2014

Första 2-4-1, flöt på lätt. Lite svårt att hitta platser då vi åker precis när det är semester i Tokyo (lång weekend med massa helgdagar ihopklumpade), men dom snälla folken på supporten var grymma, så det löste sig snabbt ... och det priset, inte fy skam :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen