Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

TaleSpin

Medlem
Tack vare (på grund av?) detta eminenta forum har vad jag trodde var ett ordentligt intresse för resande nått en ny nivå. Köpte på mig lifemiles-poäng i senaste kampanjen, och med lite oplanerad ledighet på horisonten är det dags för min first first!

Har ca en vecka att disponera då jag måste vara tillbaka i stockholm senast förmiddagen den 27e. Gillar hong kong och skulle inte ha något emot att spendera tiden där, men ska ändå söka efter antingen 1) billig köpesbiljett från HKG till lämpligt avslappnande ställe (några dagar på en strand, annan trevlig stad, vad som) eller 2) utnyttja mina 21k aegean-poäng till motsvarande bonusbiljett. Oavsett vilket blir det business hem med lifemilespoäng, några spontanta tips på resmål från experterna?

Tack för trevligt forum!

Bonusprogram: Lifemiles
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: First
Avreseort: Frankfurt
Destination: Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 97,500
Skatter&avgifter: 135.51 USD
När: 18 juni 2014
Bokad: 9 juni 2014
 

TaleSpin

Medlem
Insåg att (för mig okända) Taiwan inte ligger långt från HKG, en kvart i telefon/skype med Grekland och lite parallellt knappande på burken så blev det så här..

Bara lite hotellbokande kvar, ser fram emot en kul resa :p

Bonusprogram: Aegean
Flygbolag: EVA Air
Kabinklass: Business
Avreseort: Hong Kong
Destination: Taipei
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 21,000
Skatter&avgifter: 41.37 EUR
När: 21 juni 2014
Bokad: 10 juni 2014

...

Bonusprogram: Lifemiles
Flygbolag: Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Taipei
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 52,500*
Skatter&avgifter: 342.59 USD*
När: 25 juni 2014
Bokad: 10 juni 2014
*hade inte nog poäng på kontot (67.5k), skatter&avgifter inkluderar köp av kvarstående 15k
 

Jonas C

Medlem
Insåg att (för mig okända) Taiwan inte ligger långt från HKG, en kvart i telefon/skype med Grekland och lite parallellt knappande på burken så blev det så här..

Bara lite hotellbokande kvar, ser fram emot en kul resa :p

Bonusprogram: Aegean
Flygbolag: EVA Air
Kabinklass: Business
Avreseort: Hong Kong
Destination: Taipei
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 21,000
Skatter&avgifter: 41.37 EUR
När: 21 juni 2014
Bokad: 10 juni 2014

Det finns ju faktiskt bättre användningsområden för dina A3 miles. Jag flög exemplevis HND-SIN-HKG i Business på Singapore Airlines tidigare i år, som bokades för 21000 miles + €160 i skatter och avgifter ;)
 

TaleSpin

Medlem
Det finns ju faktiskt bättre användningsområden för dina A3 miles. Jag flög exemplevis HND-SIN-HKG i Business på Singapore Airlines tidigare i år, som bokades för 21000 miles + €160 i skatter och avgifter ;)

Tack för tipset!

Tror faktiskt jag läst om just den bokningen i mitt forumfluktande, denna gång råkade jag bli sugen på Taiwan men det kommer alltid nya, friska bonuspoäng till nästa gång :)
 

MartinH

Medlem
Bonusprogram: Turkish Airlines Miles&Smiles
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Kilimanjaro
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 25.000 miles
Skatter&avgifter: 2.491 SEK
När: oktober 2014
Bokad: april 2014
Fick med en polare på resan, så nu är TKpoängen helt slut.
 

gdaily

Medlem
Bonusprogram: BA
Flygbolag: BA
Kabinklass: Club Europe, Club World, (Ekonomi)
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Stopover: Beror hur man ser det...
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng: 102.500 miles + 2-4-1 BA Visa-coucher
Skatter&avgifter: Svettiga 8000 kr
När: 2014-Juli-02 -- 2014-JULI-09
Bokad: 2014-Juni-14

Sjukt nöjd att jag tick till den här med så kort varsel: Min 2-4-1 voucher går ut 9 september, men jag har bara ett fönster på 2 veckor som passar både mig och mitt resesällskap i år. Med andra ord - Stockholm - London City - New York med BA001-kärran (endast businesssäten ombord på denna flight, ska bli riktigt skoj att uppleva! Hemresan var värre, det fanns gott om möjliga platser i Club den 7-9de mellan New York och London, men det fanns noll säten mellan London och Stockhol,

Dr. Miles kläckte då den bra iden att man skulle göra ett längre stopover i London, så nu "stannar jag där till October", och köper till en enkel ekonomibiljett för att ta mig hem den 9de Juli.

Boendet blir på Radissons "sunkhotell" i Queens, riktigt bra läge 4 stationer från centrala Manhattan, så tömmer mitt BA-konto såväl som mitt CC-konto totalt med hjälp av den här resan. Mycket bra!
 
Last edited:

flybob

Medlem
Bonusprogram: BA
Flygbolag: BA
Kabinklass: Club Europe, Club World, (Ekonomi)
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Stopover: Beror hur man ser det...
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng: 102.500 miles + 2-4-1 BA Visa-coucher
Skatter&avgifter: Svettiga 8000 kr
När: 2014-Juli-20 -- 2014-JULI-09
Bokad: 2014-Juni-14

Sjukt nöjd att jag tick till den här med så kort varsel: Min 2-4-1 voucher går ut 9 september, men jag har bara ett fönster på 2 veckor som passar både mig och mitt resesällskap i år. Med andra ord - Stockholm - London City - New York med BA001-kärran (endast businesssäten ombord på denna flight, ska bli riktigt skoj att uppleva! Hemresan var värre, det fanns gott om möjliga platser i Club den 7-9de mellan New York och London, men det fanns noll säten mellan London och Stockhol,

Dr. Miles kläckte då den bra iden att man skulle göra ett längre stopover i London, så nu "stannar jag där till October", och köper till en enkel ekonomibiljett för att ta mig hem den 9de Juli.

Boendet blir på Radissons "sunkhotell" i Queens, riktigt bra läge 4 stationer från centrala Manhattan, så tömmer mitt BA-konto såväl som mitt CC-konto totalt med hjälp av den här resan. Mycket bra!

2014-Juli-20 -- 2014-JULI-09 känns lite fel?
Gott med NYC hursomhelst :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen