Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: EWR
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 50000 (amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: 295 SEK
När: Dec 2014
Bokad: Jun 2014

Det är väl bara med SAS/Amex vouchern man kan säga att "den är på väg att gå ut så jag måste boka nu" när det är nästan 6 månader kvar. Men det fick bli en person till 50% - dålig tillgänglighet kombinerat med ganska fullt personligt schema gör att det inte alls finns många alternativ kvar. Å andra sidan slapp jag byte i Oslo den här gången.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: SK Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: SAS Go
Avreseort: Oslo
Destination: Longyearbyen
Stopover: Nej
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 10000 poäng
Skatter&avgifter: 406 kr
När: 2014-07-25--26
Bokad: 2014-06-19

OSLLYR.jpg

Vi är fyra stycken och tar bilen till Oslo. Utresa kl 10 och anländer Longyearbyen 12.50.
Fått klartecken för att ta med cykel, cykel i stället för incheckat bagage. Så det blir transfer på cykel från flygplatsen in till byen. Får se om vi hyr bössa så vi kan åka runt på hela vägnätet, ca 50 km. Bad i fjorden för medlemskap i Arctic Ocean Naked Swimming Club (2 är redan medlemmar). Pubrunda på kvällen och sen cykeltransfer igen framåt kl 3 för att ta 04.40 hem.:cool:

Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: SAS Plus
Avreseort: Kiruna
Destination: Budapest
Stopover: Nej
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur för 2 pax
Antal poäng: 50.000 poäng (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: 1.612 kr (806 kr/pp)
När: 2014-08-04
Bokad: 2014-06-23

Då blev jag av med den voucher som går ut i augusti. Det var rätt dyra biljetter till BUD, så jag får väl vara nöjd med detta för den här gången...

Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Arlanda
Stopover: Heathrow
Destination: Mumbai
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng: 180.000 Avios (2-4-1)
Skatter&avgifter: 4.602 SEK per person/ 9.204 SEK totalt
När: ut 7-Jan-2015, hem 16-Jan-2015
Bokad: 23-Jun-2014

Och vi skall till Goa, men det blir något inrikesflyg bokat senare, ser inte ut som det finns någonting från OneWorld eller StarAlliance där dock.

När jag bokade så kunde jag undvika stopover i London på utresan, men vi landar vi 20.25 från Arlanda och flighten till Mumbai går 21.35 vilket är lite tajt, så jag skall försöka ändra det när/om det dyker upp nya reward seats. Alternativet var att landa på LCY 18.25, vilket jag tycker är mer riskabelt och inte direkt någon vinst.

Om någon vet ett bra sätt att få notifiering när rewards seats öppnar upp för BA vore jag tacksam, jag har inte hittat något sätt - jag försökte med ExpertFlyer, men kunde inte välja BA.

Last edited:
Lustigt nog står det 180.000 Avios på kvittot men de drog bara 163.094. Ingen aning om varför. Och vi skall till Goa, men det blir något inrikesflyg bokat senare, ser inte ut som det finns någonting från OneWorld eller StarAlliance där dock.
Om du har familjekonto dras avios i proportion av hur mycket avios varje familjemedlemmar har.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen