Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Bryant: är bokningen biljetterad? Dvs att du ser ändringarna på e-ticket recipt på checkmytrip? Om ja, så bör det vara en lyckad bokning.

@Bryant: är bokningen biljetterad? Dvs att du ser ändringarna på e-ticket recipt på checkmytrip? Om ja, så bör det vara en lyckad bokning.

Ja, jag ser ändringarna på checkmytrip, SAS.se och på Lufthansa.se där jag även kunde välja plats. Ringde SAS idag och de sa att jag har platserna men att de inte var klara med biljetten?? Vilket de sa skulle hända idag eller nästa vecka. jag är aningen skeptisk..

Ja, jag ser ändringarna på checkmytrip, SAS.se och på Lufthansa.se där jag även kunde välja plats. Ringde SAS idag och de sa att jag har platserna men att de inte var klara med biljetten?? Vilket de sa skulle hända idag eller nästa vecka. jag är aningen skeptisk..

Ah okej. Om du klickar in på fliken e-ticket receipt på check my trip och ser ursprungsbokningen så innebär det att de inte är färdiga med biljetteringen. Jag hade en liknande situation nyligen där jag blivit ombokad till en annan flight, och enbart ursprungsflighterna kom upp på e-biljetten trots att bokningsbekräftelsen visade de nya flighterna. Jag lyckades dock lösa det med ett samtal till resebyrån.

Ah okej. Om du klickar in på fliken e-ticket receipt på check my trip och ser ursprungsbokningen så innebär det att de inte är färdiga med biljetteringen. Jag hade en liknande situation nyligen där jag blivit ombokad till en annan flight, och enbart ursprungsflighterna kom upp på e-biljetten trots att bokningsbekräftelsen visade de nya flighterna. Jag lyckades dock lösa det med ett samtal till resebyrån.

Hittar inte fliken du skriver om men å andra sidan så ser jag inte orginalbokningen heller. Ser endast den nya bokningen som det står bekräftad på. (checkmytrip)

Bonusprogram: Aegean Miles&Bonus
Flygbolag: Lufthansa (LH)
Kabinklass: Ekonomi
Destination: Leipzig-Tunis
Antal poäng: 12500
Skatter&avgifter: SEK 1273/person
När: Maj 2013
Bokad: April 2013

Några gamla bokningar här. Denna anser jag vara ok värde för Aegeanmilesen. T/r med Lufthansa hade kostat ca 5000 kr, om man fått för sig att boka enkel (som var allt som krävdes i det här fallet) så hade det kostat 9000 kr ;)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Aegean Miles&Bonus
Flygbolag: Lufthansa (LH)
Kabinklass: Ekonomi
Destination: Lissabon-Frankfurt t/r
Antal poäng: 25000
Skatter&avgifter: SEK 1401
När: Augusti 2013
Bokad: Juli 2013

Det fanns inga ekonomibiljetter kvar att köpa på denna flight, men det fanns awardplats i ekonomi?! Också ganska bra utnyttjande av poäng, när biljetten hade kostat närmare 6000 kr att köpa.

Jaha, då har man blivit av med "oskulden" då, min första USDM resa är bokad. :p
Kul att det gick att hitta två platser så man kunde dela sin passion med frugan. Jag bokade via det svenska telefonnumret, agenten satt troligen i Storbritannien. Otroligt trevlig och vänlig dam, allting gick väldigt smärtfritt och efter 32 minuter var resan bokad.

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa, Asiana Airlines, United Airlines, Singapore Airlines, Thai Airways, Scandinavian Airlines
Kabinklass: First, Business, Plus
Destination: Tokyo, stopover i Singapore
Antal poäng: 100.000 miles * 2
Skatter & avgifter: 1035 kr * 2
När: 2013-OKT-30 – 2013-NOV-07
Bokad: 2013-AUG-12

30OCT LH801 ARN-FRA, Lufthansa, Business, Airbus 320
30OCT OZ542 FRA-ICN, Asiana Airlines, First, Boeing 747-400

Overnight layover

01NOV OZ104 ICN-NRT, Asiana Airlines, Business, Airbus 330

Destination

03NOV UA803 NRT-SIN, United Airlines, First, Boeing 777

Stopover

06NOV SQ976 SIN-BKK, Singapore Airlines, Business, Airbus 330
07NOV TG930 BKK-CDG, Thai Airways, First, Airbus 380
07NOV SK566 CDG-CPH, Scandinavian Airlines, SAS+, Airbus 320
07NOV SK1424 CPH-ARN, Scandinavian Airlines, SAS+, Boeing 737

Last edited:
Jaha, då har man blivit av med "oskulden" då, min första USDM resa är bokad. :p
Kul att det gick att hitta två platser så man kunde dela sin passion med frugan. Jag bokade via det svenska telefonnumret, agenten satt troligen i Storbritannien. Otroligt trevlig och vänlig dam, allting gick väldigt smärtfritt och efter 32 minuter var resan bokad.

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa, Asiana Airlines, United Airlines, Singapore Airlines, Thai Airways, Scandinavian Airlines
Kabinklass: First, Business, Plus
Destination: Tokyo, stopover i Singapore
Antal poäng: 100.000 miles * 2
Skatter & avgifter: 1035 kr * 2
När: 2013-OKT-02 – 2013-NOV-07
Bokad: 2013-AUG-12

30OCT LH801 ARN-FRA, Lufthansa, Business, Airbus 320
30OCT OZ542 FRA-ICN, Asiana Airlines, First, Boeing 747-400

Overnight layover

01NOV OZ104 ICN-NRT, Asiana Airlines, Business, Airbus 330

Destination