Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Destination: EWR-ARN
Kabinklass: C
Antal poäng: 60 000 poäng x 2 personer
Skatter&avgifter: 17 SEK x 2 personer
När: Mars 2014
Bokad: Augusti 1, 2013

Enkel från New York...

Bonusprogram: LifeMiles
Flygbolag: SAS, Lufthansa
Kabinklass: Business
Destination: Buenos Aires, Argentina
Antal poäng: 28.000 (40 % av 70.000 miles)
Skatter&avgifter: 737 USD (60% miles som cash + avgifter)
När: Augusti 2013
Bokad: Augusti 2013

ARN-FRA SK C
FRA-EZE LH C

Är väldigt nöjd med den här bokningen med tanke på att det blir första gången för mig i Business Class (trots att det är Lufthansas gamla stol). Så farligt dyrt var det inte heller. Totalt gick det hela på 7738 SEK. Bara 800 SEK dyrare än motsvarande biljett i Economy.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kul krl! Jag hoppas dock att du tänker vara där en stund - 2x13h i LH C på 747 är inte det roligaste, även om det är ofantligt mycket bättre än Y.

Om du har lite is i magen kan det gå att boka om åtminstånde ett ben till F. Se isåfall till att även flytta anslutningen i FRA till LH, så att du kan bli körd till/från flighten.

Absolut! Ja, jag kommer att bli kvar där en stund, det blir mao ingen blixtvisit à la agehall. Efter att ha läst din eminenta reserapport verkar det lite högre priset (2337 SEK dyrare exkl. positioneringsflyg ARN-FRA) helt klart motiverat. Bara med all whisky du drack lär du ha "tjänat in" prisskillnaden.

Det skulle bli en tuff omställning för mig i alla fall. Från att hela mitt liv ha flugit inklämd i Economy-kabin (är 190 cm lång) till FCT, svart kaviar och egen säng bredvid flygstolen. Skulle nog drabbas av Business Class Syndrome på rekortid. Vet inte om jag skulle klara av det. ;)

BCS är lätt att drabbas av. Själv har jag nog flugit min sista TATL flight i economy. FCS är dock ännu värre för då börjar det bli dyrt på riktigt. C-biljetter kan man ju oftast hitta utan att ta ett års besparingar, men F... Då är det bara miles och hoppas att det släps platser eller stanna hemma som gäller.

Min första resa med Aegean Airlines poäng!

Bonusprogram: Miles&Bonus (Aegean)
Flygbolag: UA (United)
Kabinklass: US Domestic F
Destination: LGA (New York)
Antal poäng: 42.000 poäng för 2 (21.000/pers)
Skatter&avgifter: 70.62€ (35.31€/pers)
När:Juni 2014

ANC-DEN-LGA

Slutsats: allt snack om att det är svårt att ta ut poängen på Aegean är antingen ordentligt överdrivet eller så hade jag bara tur. Jag blev uppringd av en mycket vänlig och kunnig grekisk tjej som på egen hade hittat EXAKT samma rutt som jag helst önskade. Mitt AmEx krånglade när skatterna skulle betalas så hon ringde tillbaka 2 gånger. En gång för att ta ett annat kort, en andra gång för att stämma av att jag verkligen hade fått mejlbekräftelsen. Jag måste säga att den mycket vänliga servicen överträffar samtliga andra flygbolag jag har varit i kontakt med i liknande ärenden. Mycket bra jobbat Aegean!!

Hon upplyste mig också om omboknings/avnokningsreglerna för awardbiljetter. Det kostar 20€/pers att boka om biljetterna. Avbokning med full refund av miles upp till 30 min!! innan avgång. Dock får man inte tillbaka skatter och avgifter vid avbokning.

Kul krl! Jag hoppas dock att du tänker vara där en stund - 2x13h i LH C på 747 är inte det roligaste, även om det är ofantligt mycket bättre än Y.

Om du har lite is i magen kan det gå att boka om åtminstånde ett ben till F. Se isåfall till att även flytta anslutningen i FRA till LH, så att du kan bli körd till/från flighten.

Bokningen är med LifeMiles så det lär inte gå att få ett leg i C och ett i F?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, UA
Kabinklass: Business (SAS plus)
Destination: Chicago via BRU
Antal poäng: 66000 enkel
Skatter&avgifter: 1013 SEK
Bokad: Juli 2013

Bonusprogram: Flyingblue
Flygbolag: AF
Destination: ORD-ARN
Antal poäng: 31500 enkel
Skatter&avgifter: 214 EUR
Bokad: Juli 2013

Behöver ta mig billigt till ORD för att bränna Flyingblue poäng som är på väg att gå ut (ORD-ARN). Har dessutom aldrig flugit med United.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH
Kabinklass: Business, First
Destination: Chicago via FRA
Antal poäng: 90000enkel
Skatter&avgifter: ???? SEK

Ändrade min bokning. Hittar den på checkmytrip och Lufthansa (kan välja stol), men jag har inte fått något bekräftelsemail eller dragna poäng. Kanske inte är en lyckad bokning? Får ringa imorgon..,

Last edited:
Bonusprogram: Mileage Plus
Flygbolag: Swiss och United
Destination: Ho Chi Minh, via Zurich och Hong Kong
Antal poäng: 312,500 enkel
Skatter&avgifter: 250 USD
När: December 2013
Bokad: March 2013

Lyckades hitta 5st Award Tickets på samma flyg runt jul, väldigt imponerad av Mileage Plus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen