Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: BA
Kabinklass: CE
Antal miles: 96 000 Avios totalt för 2 personer
Skatter & avgifter: 1 568kr
När: 5 - 9 juni, 2013
Bokad: april, 2013

Bokad en resa till mamma och pappa med BA. Resan blir BGO-LHR-LIS-LHR-BGO med BA i Club Europe. Inte 100% optimalt användande av Avios, men priset för denna helgen i cash hade blivit nästan 18 000kr (SEK).

Åter mycket flexibilitet från BA då det inte fanns Avios platser på något segment alls på denna resa, men Rev Mgmt var trevliga och öppnade för det jag behövde.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Swisser

Medlem
Varför var Rev mgmt så schyssta mot dig? Är det på grund av att du har en högre BAEC-status? Ringde du och pratade med dem eller emejlade du dem?

I vilket fall som helst grattis till en bra bokning!
 

Senator

Moderator
Varför var Rev mgmt så schyssta mot dig? Är det på grund av att du har en högre BAEC-status? Ringde du och pratade med dem eller emejlade du dem?

I vilket fall som helst grattis till en bra bokning!

Min attityd är att "The cheapest thing in the world is a question, the worst you can get is a no". Så jag ringer BAEC Kundservice och berättar vilka flighter jag vill ha och ber kundservice kontakta Rev Mgmt/Back Office åt mig. Detta har nu funkat ett antal gånger på BA.

Jag är bara en vanlig BAEC Guld med en väldig låg CIV (kund) score. Men jag är alltid trevlig :)
 

Swisser

Medlem
Bra Senator!
Jag har samma inställning, brukar också fråga. Man har ju inget att förlora. I värsta fall får man ett nej, precis som du skriver. Jag visste inte att det fanns möjlighet att få tillgänglighet genom att fråga rev mgmt via kundservice, men det är något jag ska ha i bakhuvudet för framtiden. Tack för att du delade med dig hur du gjorde!
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus Amex 2 4 1
Resa: Stockholm - New York
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Antal miles: 100 000 EB totalt för 2 personer
Skatter & avgifter: Runt 600 kr
När: 29 Nov - 2 Dec, 2013
Bokad: 22 april, 2013

Hade bokat upp biljetterna innan vouchern kom för att inte missa de datumen för att sedan kunna avboka och boka på med vouchern. Det gick såklart inte, de Business biljetterna på hemvägen försvann så nu blir resan 1 dag kortare. Inte hela världen och ska hålla koll på om de ploppar tillbaka det datumet.
 
Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus Amex 2 4 1
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Antal miles: 100 000 EB totalt för 2 personer
Skatter & avgifter: Runt 600 kr
När: 29 Nov - 2 Dec, 2013
Bokad: 22 april, 2013

Hade bokat upp biljetterna innan vouchern kom för att inte missa de datumen för att sedan kunna avboka och boka på med vouchern. Det gick såklart inte, de Business biljetterna på hemvägen försvann så nu blir resan 1 dag kortare. Inte hela världen och ska hålla koll på om de ploppar tillbaka det datumet.

Vart går resan?
 

A380*G

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus Amex 2 4 1
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Antal miles: 100 000 EB totalt för 2 personer
Skatter & avgifter: Runt 600 kr
När: 29 Nov - 2 Dec, 2013
Bokad: 22 april, 2013

Hade bokat upp biljetterna innan vouchern kom för att inte missa de datumen för att sedan kunna avboka och boka på med vouchern. Det gick såklart inte, de Business biljetterna på hemvägen försvann så nu blir resan 1 dag kortare. Inte hela världen och ska hålla koll på om de ploppar tillbaka det datumet.

Någon destination och avreseort?
 

jumbooze

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus Amex 2 4 1
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Antal miles: 100 000 EB totalt för 2 personer
Skatter & avgifter: Runt 600 kr
När: 29 Nov - 2 Dec, 2013
Bokad: 22 april, 2013

Hade bokat upp biljetterna innan vouchern kom för att inte missa de datumen för att sedan kunna avboka och boka på med vouchern. Det gick såklart inte, de Business biljetterna på hemvägen försvann så nu blir resan 1 dag kortare. Inte hela världen och ska hålla koll på om de ploppar tillbaka det datumet.

Vill inte hälla salt i såren men vill minnas att folk har ringt Tallin och fått dem att applicera 2-4-1 på befintlig bokning för att undvika att detta händer. Ett tips att prova nästa gång.
 
Vill inte hälla salt i såren men vill minnas att folk har ringt Tallin och fått dem att applicera 2-4-1 på befintlig bokning för att undvika att detta händer. Ett tips att prova nästa gång.

De va ju typiskt, hur får man tag i Tallin numret? Eurobonus sa att jag måste ringa Amex och Amex sa att de kunde inte lägga på vouchern och de kunde inte avboka biljetten för att på en gång boka om den med vouchern. Dock sa Eurobonus när jag ringde dem när jag bokade första resan att det skulle gå, att Amex skulle kunna avboka den och boka på igen. Men men sånt är livet :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen