Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa.ANA,Singapore Airlines,Thai Airways
Kabinklass: First och Business
Antal poäng: 190.000
Skatter&avgifter: 7524kr
När: Juli-Augusti 2013
Bokad: Januari 2013

FRA-NRT 23 JL Lufthansa A380 C just nu men ska bli F sedan
NRT-MNL 24 JL ANA B767-300 C
MNL-SIN 25 JL Singapore B777-200 F
MNL-CGK 26 JL Singapore B777-200 F
SIN-MNL 20 AUG Singapore B777-200 F
MNL-BKK 21 AUG Thai A330-300 C
BKK-HND 22 AUG Thai B777-300 F
NRT-FRA 23 AUG ANA B777-300ER F

Kommentar:
Speciellt tack till Dr Miles för ANA guiden till Star Alliance Bonusresor.
Fungerade nästan prickfritt.:)
Även alla fina reserapporter bl-a av Jacob var också till stor nytta.:)
Nu blir det Lufthansa första klass terminal, Lufthansa A380 första klass, The private room i Singapore 2 gånger.
Thai B777 med suites och avslutas med ANA B777-300ER första klass med ANA.
Skatterna var något höga men man får ju mycket för pengarna.:cool:
Anledningen till att jag påbörjar resan i Frankfurt är att det hade blivit för många zoner om man börjar i Sverige.
 

Glenn E

Medlem
Det lär ju bli samma antal poäng 190.000 som han får betala nu, bara att det tillkommer en ombokningsavgift när han bokar om till F :)
Det tillkommer ingenting extra tror jag.
Man bokar av denna resa och får tillbaka skatterna och poängen samt ändrar till första klass och betalar skatterna och poängen igen.
Jag tror att Lufthansa är dyra med EB poäng men vet inte riktigt varför det blev mycket skatter.
 

Dr. Miles

Expert
Det tillkommer ingenting extra tror jag.
Man bokar av denna resa och får tillbaka skatterna och poängen samt ändrar till första klass och betalar skatterna och poängen igen.
Jag tror att Lufthansa är dyra med EB poäng men vet inte riktigt varför det blev mycket skatter.

ANA:s bränsletillägg kostar 234 EUR per stärcka mellan Japan och Europa/Nordamerika för bokning fram till 2013-JAN-31 (ej flygdatum).
Du kan spara 22 EUR genom att boka om biljetten efter 2013-JAN-31.
International Fuel Surcharge / Insurance Surcharge Information | ANA

Det är lite gammal info men här kan du läsa mer om http://www.businessclass.se/flygbil...flygbolags-braensletillaegg-europa-asien.html.
 

Glenn E

Medlem
ANA:s bränsletillägg kostar 234 EUR per stärcka mellan Japan och Europa/Nordamerika för bokning fram till 2013-JAN-31 (ej flygdatum).
Du kan spara 22 EUR genom att boka om biljetten efter 2013-JAN-31.
International Fuel Surcharge / Insurance Surcharge Information | ANA
Då blir det ju 22 euro billigare när jag bokar om Lufthansa till första klass i mitten av juli!;)


Det är lite gammal info men här kan du läsa mer om http://www.businessclass.se/flygbil...flygbolags-braensletillaegg-europa-asien.html.
Tack för informationen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen