Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en bra bonusresa. :)
Det är lite synd på sträckan mellan Osaka och Auckland. Air New Zealand flyger med Boeing 767 med gamla recliner stolar på denna rutt.

Air New Zealand Business class på Boeing 767
15138d1365064598-img_4346.jpg

(Foto: Jacob)

Ja det är lite synd, men destinationen och den mjuka servicen uppväger denna gång.

Om dessa påminner om LHs gamla recliner C stol är jag nöjd ändå, den tycker jag var helt OK. På hemresan har jag 12h i Auckland så hinner ta en titt på stan också samt äta middag innan returen till PVG.

Men dyrare än First class award till Sydostasien (110.000 miles) eller tilll Norra Asien (100.000 miles).
Jag undrar om USDM agenten trodde att Hanoi låg i Karibien. (125.000 miles) :confused:

Prisen var 110.000 - jeg havde skrevet fejl. Beklager, og har rettet det ! Den ene agent jeg talte med blev faktisk ved med at kalde HAN for Hannover ....!

Bonusprogram: Avianca LifeMiles
Flygbolag: Lufthansa & Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Antal poäng: 25.500 miles (+ cash) för enkelresa
Skatter&avgifter: ca 3.800 SEK inkl. cash del
När: aug 2013
Bokad: maj 2013

Hong Kong - Frankfurt: Lufthansa Business Boeing 747-8
Frankfurt - New York JFK: Singapore Airlines Business Airbus A380

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Resan är bokad för min vän i Hong Kong.
Totalkostnad inkl. poängköp är ca 6.400 SEK. Not bad. :)

United ville ha ca 12.600 SEK inkl. skatter för direktflyg mellan Hong Kong och New York i Economy class på de datumen som min vän behövde att resa.

Bra bokning!

Där ser man nyttan med att ha tillång till flera bonusprogram, då har man ju möjligheten att välja det som passar en bäst för tillfället. Här var ju skillnaden gigantisk.

Synd bara att LifeMiles inte tillåter någon stopover på OW eller RT award tickets. Då hade det varit riktigt bra.

Bra bokning!

Där ser man nyttan med att ha tillång till flera bonusprogram, då har man ju möjligheten att välja det som passar en bäst för tillfället. Här var ju skillnaden gigantisk.

Synd bara att LifeMiles inte tillåter någon stopover på OW eller RT award tickets. Då hade det varit riktigt bra.

Tycker redan det är RIKTIGT bra! :)

Det låter bra A380*G.

Har du hittat någon speciell typ av bokningar eller kombination av zoner hos LifeMiles, där du får ut extra bra value för dina awardbokningar i business eller F?

Det låter bra A380*G.

Har du hittat någon speciell typ av bokningar eller kombination av zoner hos LifeMiles, där du får ut extra bra value för dina awardbokningar i business eller F?

Skulle tipsa dig om att scrolla igenom tråden som handlar om LifeMiles, det borde nog ge dig många fina idéer. :)
Sen finns naturligtvis Doktorn och vi andra här att ge mer detaljerade tips när du väl har har en preliminär routing.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen