Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogam: EB
Flygbolag: TG
Kabinklass:Business (Blir F-kabinen från ARN)
Antal poäng: 135.000 EB-poäng T/R
Skatter&Avgifter: 3318 kr
När: Juli 2012
Bokad: 29/4-2012

TG 961 ARN-BKK
TG 620 BKK-MNL
TG 625 MNL-BKK
TG 960 BKK-ARN
Synd bara att det är den äldre inredningen ännu.
Men den är rätt OK i F-klassen ändå

Bonusprogram: US Dividend
Flygbolag: Diverse
Kabinklass: ?
Antal poäng: ?
Skatter&avgifter: ?
När: Mitten av Juni
Destination: ?

Har under eftermiddagen bokat en liten weekendresa, men detaljerna sparar jag tills dess att det är dags och jag vet att det inte blir några förändringar i resplanen.

Bonusprogram: US Dividend
Flygbolag: Diverse
Kabinklass: ?
Antal poäng: ?
Skatter&avgifter: ?
När: Mitten av Juni
Destination: ?

Har under eftermiddagen bokat en liten weekendresa, men detaljerna sparar jag tills dess att det är dags och jag vet att det inte blir några förändringar i resplanen.
<ironi> Tack för denna postning som har fått mig att uppnå nya kunskapsnivåer. </ironi>
Den fick mig att känna att de obetydliga postningar jag hittills gjort kanske ändå kan hjälpa någon mindre kunnig. Tack än en gång!

Last edited:
Se det som en placeholder. Allt kommer att avlöjas vartefter. Biljetteringen är dock inte klar (och den verkar kunna ta en stund med US) så innan jag har en e-ticket i min inbox tänker jag inte säga mer än så här. ;)

Posta din lyckad bokning av bonusresor här

Bonusprogram EB
Flygbolag SK
Klass pöbel
Poäng 120000
Arn-Cph-Iad ToR med fru och de två barn som finns hemma
2-8/2-2013
Avgifter 2200:-

Passade på nu på 20-årsfesten om man nu kan kalla det för fest.

Det bästa är att Amex-vouchern finns kvar, behöver bara lite poäng men tack vare dubbelt i maj o pointbooster så borde det trilla in 30000 poäng... Life's good!

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business class (I)
Antal poäng: 135,000
Skatter&avgifter: 3,936 SEK
När: Juni 2012

Höga skatter och avgifter? Javisst, men det är med glädje jag betalar dessa!

Är rejält uppretad på SAS och EuroBonus nu, som vissa av er vet. Tjejen ska åka ARN - PVG r/t i juni och eftersom hon inte uppskattar maximizing etc så tänkte jag boka henne på SK via CPH - enkelt och bra (för henne).

Jag gör i sedvanlig ordning en hel del research och finner plats på de SAS-flighter jag vill ha, men när det ska till att bokas så tillåter inte SAS married segments på kortaste anslutningstiden på returen! Detta trots att awardfinder och ANA tool visar tillgänglighet. Då lägger jag helt om, drar upp LH-flighterna jag spanat in och bokar in henne där istället. Även fast jag verkligen försökte boka en bonusresa på SK longhaul så tilläts jag inte göra det, bra jobbat SAS!

Det måste vara fler EB-medlemmar som bokar bonusresor på LH group än tvärtom, således är väl SAS skyldiga LH group pengar varje år - pengar de kunde ha sparat in lite av iaf om de varit lite generösare mot sina egna medlemmar. Men gräver man sin egen grav så får man skylla sig själv. Jag är bara glad att jag lyckas använda lite av mina poäng innan programmet dör ut...

Ja é inte bitter. :)

Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Club World
Antal poäng: 110 000, 2 personer BA-Visa 2-4-1
Skatter&avgifter: SEK 8 134
När: ARN-LCY-JFK 10 oktober -12, JFK-LHR/LCY-ARN 13 oktober

Efter att ha bokat ett par bonusresor med SAS så svider ju helt klart skatterna lite på BA-bokningen. Det ska dock bli väldigt trevligt att få testa BA-bussen från LCY :) Får även ett antal timmar i London både dit och hem. Hade ju helst haft hemresan LHR-ARN istället men man får ju ta vad som erbjuds!

/Christian

Flygbolag: SK
Kabinklass: Business
Antal poäng: 60000 EB-poäng T/R (2 personer) med 50% AmEx-rabatt
Skatter&Avgifter: 380 SEK x 2
När: 2012-05-11 -- 26
Bokad: 1/6-2011

SK485 ARN-OSL (MD80)
SK4685 OSL-BCN
SK4686 BCN-OSL
SK1484 OSL-ARN

Last edited:
Flygbolag: SK
Kabinklass: Business
Antal poäng: 60000 EB-poäng T/R (2 personer) med 50% AmEx-rabatt
Skatter&Avgifter: 380 SEK x 2
När: 2012-05-11 -- 26
Bokad: 1/6-2011

SK485 ARN-OSL (MD80)
SK4685 OSL-BCN
SK4686 BCN-OSL
SK1484 OSL-ARN

Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass:Eco Extra
Antal poäng: 50 000 för 2 personer (kampanj 50% rabatt)
Skatter&avgifter: 386 SEK per person
När: 14-17 apr 2012
Bokad Feb 2012
SK1841 ARN-FCO
SK 4714 FCO-OSL
SK890 OSL-ARN

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen