fcx
Medlem
Sixt levererar igen!
Alla som känner mig vet en av mina käpphästar: jag har aldrig haft en helt problemfri flygning med Lufthansa inom Europa. Idag såg det dock lovande ut, trots sen start från Arlanda släcks skylten för säkerhetsbältet på exakt utsatt landningstid i München. Sen kommer ösregnet. Och sen kommer åskan. Flygplatsen stänger, och mitt anslutningsflyg rör sig inte en meter.
På slutdestinationen i Italien har jag bokat hyrbil med Sixt, men mitt flyg är kvällens sista inkommande (och dessutom men väldigt få passagerare jämfört med övriga flyg), och utlämningen stänger 15 minuter efter ordinarie landningstid.
På bokningsbekräftelsen står ett telefonnummer till Sixt i Sverige. Ringer och får svar direkt. Förklarar kort ärendet och blir kopplad till kontoret dit jag ska. Konversationen blir ganska kort:
- Hi, my name is fcx, and I have a booking for today.
- Yes, I know.
- And my incoming flight is late.
- Yes, I know.
- So I will be about one hour late.
- Yes, I know.
- OK?
- So I will be here until you arrive.
Mycket riktigt är Sixt-luckan bemannad (och jag är enda kunden). En del av de andra hyrbilsföretagens personal orkade tydligen inte vänta, så ortens taxibolag fick några ytterligare körningar sent på kvällen...
Alla som känner mig vet en av mina käpphästar: jag har aldrig haft en helt problemfri flygning med Lufthansa inom Europa. Idag såg det dock lovande ut, trots sen start från Arlanda släcks skylten för säkerhetsbältet på exakt utsatt landningstid i München. Sen kommer ösregnet. Och sen kommer åskan. Flygplatsen stänger, och mitt anslutningsflyg rör sig inte en meter.
På slutdestinationen i Italien har jag bokat hyrbil med Sixt, men mitt flyg är kvällens sista inkommande (och dessutom men väldigt få passagerare jämfört med övriga flyg), och utlämningen stänger 15 minuter efter ordinarie landningstid.
På bokningsbekräftelsen står ett telefonnummer till Sixt i Sverige. Ringer och får svar direkt. Förklarar kort ärendet och blir kopplad till kontoret dit jag ska. Konversationen blir ganska kort:
- Hi, my name is fcx, and I have a booking for today.
- Yes, I know.
- And my incoming flight is late.
- Yes, I know.
- So I will be about one hour late.
- Yes, I know.
- OK?
- So I will be here until you arrive.
Mycket riktigt är Sixt-luckan bemannad (och jag är enda kunden). En del av de andra hyrbilsföretagens personal orkade tydligen inte vänta, så ortens taxibolag fick några ytterligare körningar sent på kvällen...