Senaste nytt

Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

SimonXYZ

Medlem
De senaste åren har det varit hopplöst att hitta segment inrikes Business inom USA med United P på SAS biljetter - i alla fall för mig. Air Canada är ju inte mycket bättre då SAS sätter en i Economy - vilket jag inte är intresserad av.

Nu för några dagar sedan bokade jag MMX-CLT och har 3 segment i Delta (inrikes) First. Det är SAS J-klass, vilket kräver Delta Z-klass, men det fanns gott om platser på lite alla möjliga sträckor.

Sedan hoppas jag att SAS börjar flyga till SEA och MSP också.

Det blev följande rutt (givetvis ville jag hitta något via LAX, men det fick jag inte till ;) )

MMX-ARN-EWR-ATL-CLT
CLT-JFK-CPH-ARN-MMX
 
Last edited:

sweflyer

Medlem
En positiv sak är att Tarom nu kanske blir intresserade av att återöppna sin Arlanda-linje eller om SAS kanske börjar flyga på Bukarest som SkyTeam-bas. Nu när jag behövde boka en resa dit märkte jag att enda direktalternativet jag kunde hitta var Wizzair från Skavsta, och det är inte något jag direkt är sugen på.
Hade faktiskt en resa med Tarom bokad 2020 som jag fick inställd och återbetald pga pandemin, och sedan kom linjen aldrig tillbaka.

Ok, jag erkänner att nya långlinjer vore mer spännande men man får inte glömma att också glädja sig åt småsaker som kanske kan bli bättre :)
 

Hachans

Medlem
En positiv sak är att Tarom nu kanske blir intresserade av att återöppna sin Arlanda-linje eller om SAS kanske börjar flyga på Bukarest som SkyTeam-bas. Nu när jag behövde boka en resa dit märkte jag att enda direktalternativet jag kunde hitta var Wizzair från Skavsta, och det är inte något jag direkt är sugen på.
Hade faktiskt en resa med Tarom bokad 2020 som jag fick inställd och återbetald pga pandemin, och sedan kom linjen aldrig tillbaka.

Ok, jag erkänner att nya långlinjer vore mer spännande men man får inte glömma att också glädja sig åt småsaker som kanske kan bli bättre :)

Ytterligare en fördel är väl att det finns chans att flyga babybusen då också. Om de fortfarande flyger den?
 

Tomas E

Medlem
Ytterligare en fördel är väl att det finns chans att flyga babybusen då också. Om de fortfarande flyger den?
Om du menar A318 så hade de den åtminstone fortfarande förra året när jag flög LHR-OTP. Man fick vara väldigt uppmärksam för att se skillnaden mot en A319.
 
Toppen