Senaste nytt

Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

Jannes

Medlem
Kan vara lättare för mig att ta mig till T4 än T2/T3 med offentliga färdmedel från mina typiska London-destinationer, när jag tänker efter.
Men själva terminalen känns ju inte alls lika nice som T2. Hur välorganiserad är security där?
 

maswan

Medlem
Jag tycker det ska bli roligt att få prova lite nya bolag och destinationer som jag med SAS och EuroBonus som del av Star Alliance har valt bort!
Som flera nämnt, eventuellt uppbromsning av försämringar av EuroBonus är inte helt otroligt, som ett sätt att minska förlusten av medlemmar som byter till andra program.
Samma här! Det positiva blir väl att se nya flygplatser och lounger, som CDG och Incheon, även om jag nog kommer att sakna München och Zürich.
 
Många säker ju att nya aliancen är dålig på bonus m.m.
Kan det inte vara så att man då just tittar på sas och hur vi som EB är vana att ha det och vill ha det för att förbättra sitt eget.
Nu "äger" dom ju sas och kan då ta del av all kunskap dom har inom ämnet.
Kanske är så att Sas får hålla i taktpinnen för ett nytt sätt att göra för en omstrukturering av aliancens befintliga program.

Sen har vi det eviga tjatet om First, det är ingen rättighet att man ska kunna få flyga det...
Hörde någon som klaga på att AF troligen inte kommer tillåta AF First på award och det är ju inte så annorluda från Swizz...
Dom tillåter inte heller First på avard, ja *A har haft fler som haft First, men det försvinner mer och mer...

Som sagt, jag tror att det kan vara så att man vill göra om Sky aliancens bonus och då tittar mycket på sas och *A,
Det är en konkurans om oss så varför inte
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Många säker ju att nya aliancen är dålig på bonus m.m.
Kan det inte vara så att man då just tittar på sas och hur vi som EB är vana att ha det och vill ha det för att förbättra sitt eget.
Nu "äger" dom ju sas och kan då ta del av all kunskap dom har inom ämnet.
Kanske är så att Sas får hålla i taktpinnen för ett nytt sätt att göra för en omstrukturering av aliancens befintliga program.

Sen har vi det eviga tjatet om First, det är ingen rättighet att man ska kunna få flyga det...
Hörde någon som klaga på att AF troligen inte kommer tillåta AF First på award och det är ju inte så annorluda från Swizz...
Dom tillåter inte heller First på avard, ja *A har haft fler som haft First, men det försvinner mer och mer...

Som sagt, jag tror att det kan vara så att man vill göra om Sky aliancens bonus och då tittar mycket på sas och *A,
Det är en konkurans om oss så varför inte
Bra synpunkter. Jag har läst alla inlägg i tråden "SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam" och en sak, bland flera, som det kokar ner till är vad som händer med 2-4-1. Killigissar jag, om inte minns fel, så gällde den först på *A,sedan bara SAS, och sedan på *A igen, och framåt är svårt att sia om. Den kommer troligen att vara kvar på SAS, men kommer man att kunna nyttja den på Sky Tean, vem vet? Den andra stöttestenen är vart kan jag flyga för mins poäng? Är jag fokuserad på Sydostasien, då kan det bli knepigare att hitta awardsplatser. Hör man till kategorin "jag vill hitta nya resmål", Då kan övergången vara positiv,
 

JacobGBG

Medlem
Sen har vi det eviga tjatet om First, det är ingen rättighet att man ska kunna få flyga det...
Hörde någon som klaga på att AF troligen inte kommer tillåta AF First på award och det är ju inte så annorluda från Swizz...
Dom tillåter inte heller First på avard, ja *A har haft fler som haft First, men det försvinner mer och mer...

Som sagt, jag tror att det kan vara så att man vill göra om Sky aliancens bonus och då tittar mycket på sas och *A,
Det är en konkurans om oss så varför inte
First är ju väldigt trevligt men känns som en sån oerhört liten del av totalupplevelsen i ett flygprogram.

Min personliga ratio businessflighter i förhållande till First är säkert 20:1. Kan man då tillgodose en bra businessprodukt+tillgänglighet via programmet så är det av långt större vikt än att jag lyckas få till en First då och då.
 

ante_77

Medlem
First är ju väldigt trevligt men känns som en sån oerhört liten del av totalupplevelsen i ett flygprogram.

Min personliga ratio businessflighter i förhållande till First är säkert 20:1. Kan man då tillgodose en bra businessprodukt+tillgänglighet via programmet så är det av långt större vikt än att jag lyckas få till en First då och då.

First är trevligt, men är knepigt för resor med familjen.
Ärligt talat så åker jag hellre med familjen i ekonomi än ensam i First.
 
Toppen