Garden Route är grönskande, för vilket det krävs regn. Det hänger ihop...Åker hem från Kapstaden i morgon.. varit i Stellenbosch, Wilderness (nära George) och Oudtshoorn. Wilderness är lite charmigare än George (som jag aldrig förstått grejen med). Hade otur med regn på Garden Route och alla jag känner har haft kasst väder när de gjort samma resa, det är helt klart solsäkrare runt Kapstaden, speciellt denna årstid.
Hade otur med regn på Garden Route och alla jag känner har haft kasst väder när de gjort samma resa, det är helt klart solsäkrare runt Kapstaden, speciellt denna årstid.
Förvisso, men december borde vara ok kan man tycka. Nej, 75kg är max så fick nöja mig med att mata dem och klappa gepardungar.Garden Route är grönskande, för vilket det krävs regn. Det hänger ihop...
Red du på struts i Oudtshoorn?
Ja det var stökig dimma, speciellt när man körde över bergen mot Oudtshoorn/Klein Karoo.Haha, nä vi hade tänkt stanna till i Wilderness men det gick knappt att se ut från bilen pga skyfall OCH dimma
Sett över hela året och utifrån de resor vi gjorde skulle jag gissa att Gauteng är bland de soligaste områdena i landet.
Nästa resa blir Northern Cape+Namibia, längtar redan![]()
Det här blir tredje besöket i Kapstaden. Jag har redan gjort det mesta av attraktioner (Robben Island, Cape Point, Table Mountain, Kirstenbosch etc), finns så klart oändligt mycket mer men åker mer dit av andra anledningar, därav tanken att kombinera med något annat. Det är trots allt ganska enkelt att resa runt inrikes med flyg och inte heller särskilt dyrt.@Jacob Jag skulle nog satsa på att stanna i Kapstaden (och området däromkring) vid
ett så kort besök. Det finns så mycket att se och göra i området med Winelands,
Cape Point, Table Mountain, Robben Island etc. Vid nästa besök tar du en annan del
av Sydafrika.. I min mening är bästa tiden att besöka landet någon gång efter mitten
av januari då sydafrikanernas kombinerade sommar- och jullov är slut. Vädret brukar
vara underbart skönt i februari i Kapprovinsen!