Senaste nytt

Polaris SFO

Zeke Z

Medlem
Hej forumet, har en SAS resa SFO-CPH (business) i mars och tänkte spendera timmarna före avfärd i den eminenta Polaris-loungen. Frågan är dock hur långt innan man kan positionera sig där. SFO har ju inga fler SAS flighter än denna som avgår 21:20, men är det ett krav på att SAS incheckning har påbörjat för att komma airside? Jag tänker att man borde kunna checka in o lämna bagaget vid vilken Star Alliance check-in som helst under eftermiddagen, t.ex United, är detta fel eller rätt?
 

nissefalk

Medlem
Du måste checka in hos SAS så har du väskor med som skall checkas så måste du vänta tills SAS öppnar, ett alternativ som jag sett i andra trådar är om du får ett boarding pass online så hitta någonstans att låsa in eller förvara dina väskor gå till Polaris kom ut igen och hämta väskorna och checka in hos SAS
 

ilon

Medlem
Som @nissefalk säger så måste du använda sas egna incheckning tyvärr.

Personligen har jag nyttjat den bagageförvaring som finns land-side, har för mig att priset är 30 USD för en dag.
Inga problem att passera security flera gånger för att gå ut och checka in väskan sen när det väl öppnar upp i incheckningen.
Loungen ligger ju även bra till för detta, är inga stora avstånd från bagageförvaring - security - lounge - bagageförvaring - incheck - security - lounge.

Mycket nöje!
 

palmen

Moderator
Nog för att Polaris är bra, men jag skulle inte frivilligt sitta där 6h. Skulle mycket hellre spendera tid i San Francisco innan jag åker till flygplatsen i lagom tid för att hinna med loungen efter incheckning.

Som andra redan sagt, du måste checka in hos SAS. Finns ingen global incheckning hos Star Alliance där alla kan checka in oavsett flygbolag.
 
Toppen