Senaste nytt

Pointrabat på bonusrejser for Diamantmedlemmer fra 8. Juni

Vänta nu.. Läste jag rätt. Använder rutinerade BC medlemmar surt förvärvade EB poäng till Plus inom Europa?
Ja. Absolut. När priset för en resa man ska göra är 9281 kr använder jag mer än gärna 50k EB-poäng och en tusenlapp i skatter. Den som inte ser att det är en bra deal är inte rutinerad ;). Att flyga icke-uppgraderingsbar Go på långlinjer däremot är inget för mig, haha.

Ja. Absolut. När priset för en resa man ska göra är 9281 kr använder jag mer än gärna 50k EB-poäng och en tusenlapp i skatter. Den som inte ser att det är en bra deal är inte rutinerad ;). Att flyga icke-uppgraderingsbar Go på långlinjer däremot är inget för mig, haha.
Jo om inget alternativ finns förstår jag eller om EB poängen är obegränsade eller på väg att bli ogiltiga. Är det flexibiliteten som är värd det?

Jo om inget alternativ finns förstår jag eller om EB poängen är obegränsade eller på väg att bli ogiltiga. Är det flexibiliteten som är värd det?
Hvis vi nu "ganger op" – First Class award til USA koster 150.000 EB point. 3 x (9.281-1000)kr = 24.843kr. Hvis vi tilføjer ca. 6.000kr som skatter og afgifter koster har man penge nok til at købe en betalt billet i First Class til USA og samtidigt tjene 30.000-60.000 point afhængigt af rute og bonusprogram.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge :)

Ja, dåligt med alternativ till Alicante. Därtill full flexibilitet i kombination med ganska långa flighter. Jag har tagit ett beslut att inte flyga lägre klass än premium economy under 2015. Nu är väl även Go flexibel när man reser på poäng så det är ju inte avgörande i sig. Men de där åtta tusenlapparna kan jag lägga på annat (delbetalning för SAS C till HKG t.ex. när maskinerna på den rutten är säkrade).

Undrar hur de väljer ut EBD medlemmar för kampanjer??
Jag har varit Guld i 12 år, och Diamant direkt sen det infördes.
Drar ihop ca 200-250.000 baspoäng om året varje år.
-Jag har inte fått ett enda erbjudande eller kampanj riktat till mig de senaste 4 åren...
Fast förstås... De skiter väl i mig, jag är väl inte intressant...
- Mitt resande är 95% longhaul, och mest med andra SA medlemmar förutom någon enstaka C klass om året med SAS till Tokyo.

Undrar hur de väljer ut EBD medlemmar för kampanjer??
Jag har varit Guld i 12 år, och Diamant direkt sen det infördes.
Drar ihop ca 200-250.000 baspoäng om året varje år.
-Jag har inte fått ett enda erbjudande eller kampanj riktat till mig de senaste 4 åren...
Fast förstås... De skiter väl i mig, jag är väl inte intressant...
- Mitt resande är 95% longhaul, och mest med andra SA medlemmar förutom någon enstaka C klass om året med SAS till Tokyo.
Prova att ändra din e-mailadress och se om det hjälper. Jag tror inte för fem öre att de väljer ut några utan de skickar till alla. Så kan ju vara något strul med din mail, hos dem eller på din sida. Är ju ett enkelt försök att göra iaf.

Jag brukar få mail om olika SAS kampanjer (inkl. Diamant kampanjer) men info om denna kampanj har jag inte fått....

För några år sedan avregistrerade jag mig för i princip alla nyhetsbrev/erbjudandemail jag fick då det blev väldigt mycket ett tag.

Då missade jag en del, nu har jag reggat om mig på det jag är intresserad av nu.

Toppen