Senaste nytt

Pointrabat på bonusrejser for Diamantmedlemmer fra 8. Juni

Någon som vet när rabatten kommer till oss kastlösa medlemmar, och gäller den på alla inrikesrutter i Norge? Dvs inklusive Longyearbyen.

10 000 ARN - LYR i minus.
d8MJcAQ.png

Lite roligt dock att om man bokar samma resa för pengar får man en varningstext om in/utresakontroll. Behöver man inte kunna legitimera sig med bonusresor??
vhkpjWW.png

10 000 ARN - LYR i minus.
d8MJcAQ.png

Lite roligt dock att om man bokar samma resa för pengar får man en varningstext om in/utresakontroll. Behöver man inte kunna legitimera sig med bonusresor??
vhkpjWW.png

Numera avgår flighten till LYR från utrikes delen på Gardemoen (tidigare från inrikesdelen). Har inte behövt visa något leg när man kommit till LYR men det är bara medborgare från vissa länder som släpps in utan specialla tillstånd, enligt Svalbardtraktatet. Men jag har aldrig sett hur man kollar detta på plats.
Förra sommaren tog jag med MTB cykeln upp och cyklade en dag, försökte täcka in hela vägnätet, 5 mil.

Det är ganska avsesvärda skatter på det bonusflyget... Men jag antar att det är avgifterna de tar för flyg till och från Longyearbyen via Oslo. (Avgifterna förutom bränsle är 389+156SEK). Flyger man via Oslo till Tromsö är avgifterna exklusive bränsle 231+156SEK

En annan rolig sak är att jag enligt bokningsdialogen får totalpriset 2494SEK när de ingående flighterna kostar 1248+1307SEK (=2555SEK). Till Tromsö får websidan 1370+1077=2387SEK... Felräkningen om cirka 60SEK verkar dock enbart uppstå på norska destinationer?

• Gilla
Reactions: El0
Min mailadress hos dem funkar fint.... De har använt den i andra bonusärenden.
Lite lustigt... Jag har gett ett guldkort till min fru, just nyligen idag fick hon info om 1 miljon nya biljetter till kampanjpris... "Passa på! Förtur för att du är trogen resenär" , etc....
- jag fick inget mail, trots att jag donerat hennes kort.
- blir jag mobbad av SAS ???
;-)

Fick teasern i söndags klockan 15:06 och det spännande mailet idag 10:52 med rubriken "1 miljon bonusresor - du får starta före!"

Så denna gång fungerade utskicken som avsett. :)

Toppen