Senaste nytt

POINT BARGAINS 40% Brussels, Geneva, London, Paris

Det man får komma ihåg dock är att om man vill boka om datum EFTER 24 april så kommer poängpriset också att ändras tillbaka till det normala.

Dubbelkoll här.. men när det är SK så kostar det gratis att byta namn på resenär eller hur? Är EBD om det spelar någon roll...

Dubbelkoll här.. men när det är SK så kostar det gratis att byta namn på resenär eller hur? Är EBD om det spelar någon roll...
Nej det är inte gratis ens för EBD, men det går att byta namn även efter att kampanjen gått ut utan att behöva betala fler poäng, bara namnbytesavgift.

• Det kostar 600 DKK/NOK/SEK/65 EUR/71 USD per biljett att ändra namn på biljetten.

• Vuxna kan inte resa på barn- eller ungdomsbiljetter.

• Du kan inte ändra namn på biljetten för en redan påbörjad resa.

• Observera att andra regler kan gälla hos andra flygbolag än SAS och Widerøe.

• Kontakta SAS Sales & Service om du vill ändra namnet på din biljett eller överlåta biljetten till en annan resenär

Det kostar 600 DKK/NOK/SEK/65 EUR/71 USD per biljett att ändra namn på biljetten.

Det kan löna sig att ringa när det är lång kö, jag gjorde ett namnbyte åt min far och var i kö länge varpå de inte tog ut avgiften, förmodligen p.g.a. lång kö, alternativt att det rörde sig om ett felaktigt namn mot legitimation på en annan resenär. Det var på en lördag kring lunchtid, om det spelar någon roll :)

Dock får man nog räkna med 600kr och se allt annat som en ren bonus.

• Det kostar 600 DKK/NOK/SEK/65 EUR/71 USD per biljett att ändra namn på biljetten.

• Vuxna kan inte resa på barn- eller ungdomsbiljetter.

• Du kan inte ändra namn på biljetten för en redan påbörjad resa.

• Observera att andra regler kan gälla hos andra flygbolag än SAS och Widerøe.

• Kontakta SAS Sales & Service om du vill ändra namnet på din biljett eller överlåta biljetten till en annan resenär
För mig har det bara kostat 150SEK att byta namn på en award på SK-metall.
Namnändringsavgift för bonusresor (endast för SAS award) är 150 SEK per person. (15 EUR i Euroländer)

Kan jag ändra namn i en bokning? | SAS
SAS skrev:
KAN JAG ÄNDRA NAMNET I EN BOKNING?

Om flygningen utförs av SAS kan du ändra namnet fram till en arbetsdag före EuroBonus-resan, mot en avgift på 150 SEK/NOK.

Namnändring är däremot inte tillåten om flygningen utförs av ett Star Alliance-partnerflygbolag.

Screenshot20180418 01 SK.png

EuroBonus award rules & service fee - SAS

Toppen