Senaste nytt

Poängstrul med hopslagen bokning

Ozz

Medlem
Jag bokade Hilton Pattaya 31/1-8/2 och kom på nån dag senare att vi kunde vara en natt till och i stället för att ändra befintlig bokning (vilket jag borde ha gjort) så bokade jag en natt till 8/2-9/2 i en ny bokning. So far so well, vi fick behålla det uppgraderade rummet och vid utcheckning hade front desk slagit ihop bokningarna. Vad jag inte noterade då var att dom hade lagt till den första bokningen till den sista och på kvittot står det således att vi checkade in 8/2 och checkade ut 9/2, bokningsnumret det hänvisas till på kvittot är för den sista natten. Kikar man på kvittot så står alla nätterna i klartext på respektive fakturarad.

Dagarna efter utcheckning kom 9300 poäng för sista natten 8-9/2 in på kontot, bokningen 31/1-8/2 stod med på min kontosida men inga poäng fanns. Nu har jag mejlat med Hilton i en vecka och jag får ett svar om dagen vid 22-tiden på kvällen där dom hittar "ursäkter" hela tiden som att jag skulle bokat från en 3-part sida till att den första bokningen inte finns o.s.v. Självklart är båda bokningarna bokade inloggad på mitt konto via Hiltons sida.

I natt kom ytterligare ett nytt mejl med följande rader: Regarding to your comment via Hilton Guest Assistance for your missing points during 31 January – 9 February, 2017. We would like to let you know that Hilton Honors already credit 39,124 points to your account. But if still not show up in your account please let me know. Goddag yxskaft, det är poängen fram till den 8 februari som saknas, men nu har dom plockat bort de poängen (9300p) jag fick för sista natten. Jag hade en hotellnota på ca 100.000 THB och 10 nätter totalt så jag skall ha betydligt mer än de 39.124 poäng som dom krediterad kontot med... Dessutom saknas det 9 nätter i min status för året.

Jag blir så jä*la trött på att hålla på att tjafsa med dom och har lärt mig att aldrig slå ihop notorna från två bokningar igen...
hh.jpg

Jag hade en hotellnota på ca 100.000 THB och 10 nätter totalt så jag skall ha betydligt mer än de 39.124 poäng som dom krediterad kontot med... Dessutom saknas det 9 nätter i min status för året.

100,000 THB motsvarar ca 2,800 USD som blir till 28,000 Base Points. Detta förutsätter dock att all spend räknas mot points vilket till exempel skatter och ibland alkohol inte gör. Du har fått 24,000 Base Points så det låter inte orealistiskt.
Sedan tillkommer bonusar för Diamond 50% samt P+P 50% om du har valt det (vilket det ser ut som du inte gjort). Dessa brukar bli rätt eftersom de är ett derivat av Base Points. Det du saknar ovan är 2K bonusen som är per natt - du borde få 18,000 poäng till för 9 nätter.

Jag blir så jä*la trött på att hålla på att tjafsa med dom och har lärt mig att aldrig slå ihop notorna från två bokningar igen...
Det brukar tyvärr vara svårt att få till slutnotan och alla poäng helt rätt när man har gjort ändringar under en vistelse. Oftast blir en bokning två och ibland återgår den senare till endast en. Även om man checkar ut och betalar notan och sedan direkt bokar en natt till på samma hotell så blir det samma fenomen eftersom hotellet väntar minst ett dygn med att skicka in uppgifterna till Hilton. Detta för att man inte ska kunna få mer än en stay.

• Gilla
Reactions: Ozz
100,000 THB motsvarar ca 2,800 USD som blir till 28,000 Base Points. Detta förutsätter dock att all spend räknas mot points vilket till exempel skatter och ibland alkohol inte gör. Du har fått 24,000 Base Points så det låter inte orealistiskt.
Sedan tillkommer bonusar för Diamond 50% samt P+P 50% om du har valt det (vilket det ser ut som du inte gjort). Dessa brukar bli rätt eftersom de är ett derivat av Base Points. Det du saknar ovan är 2K bonusen som är per natt - du borde få 18,000 poäng till för 9 nätter.

Det brukar tyvärr vara svårt att få till slutnotan och alla poäng helt rätt när man har gjort ändringar under en vistelse. Oftast blir en bokning två och ibland återgår den senare till endast en. Även om man checkar ut och betalar notan och sedan direkt bokar en natt till på samma hotell så blir det samma fenomen eftersom hotellet väntar minst ett dygn med att skicka in uppgifterna till Hilton. Detta för att man inte ska kunna få mer än en stay.
Nu har jag svarat på fem (5) mejl från dom med samma frågor varje gång...
Problemet dom inte (vill) förstår är att det bara står ett bokningsnummer (bokningen 8-9/2) på kvittot som jag har skannat och mejlat in, Dom frågar i varje mejl efter kvittot på det andra (31/1-8/2) kvittot. Det verkar inte spela nån roll att det står datum i klartext på varje rad på kvittot.
Dom verkar inte ha nån vilja i världen att göra rätt, *suck*

Jag skruvade upp tonen något i mitt senaste mejl och det verkade ta lite skruv, se mejlsvar nedan.

First, let me apologize again for the delay and necessary follow-up as we truly value your time and deeply regret that your stay did not post in a timely manner. We have posted the applicable credit to your Hilton Honors account. You received a total of 55,799 points for your stay. Thank you for your patience and understanding. In an effort to make amend, I have posted additional 20,000 points to your Hilton Honors account for the inconveniences we have caused you. Thank you for your patience and understanding.

Jag kan se på mitt konto att jag fått in 16.000 poäng på "2K bonusen" vilket förvisso är 2000 för lite, men med tanke på att jag fick 20.000 additional points extra (har inte sett dem än på kontot ännu, har mejlat och frågat när de kommer in) så kan jag acceptera en 2K-natt för lite.

Jag kan se på mitt konto att jag fått in 16.000 poäng på "2K bonusen" vilket förvisso är 2000 för lite, men med tanke på att jag fick 20.000 additional points extra (har inte sett dem än på kontot ännu, har mejlat och frågat när de kommer in) så kan jag acceptera en 2K-natt för lite.
Bra att det löste sig för dig till slut! Angående 2Kbonusen så har du nog fått rätt, första natten var ju 31 jan? Jag hade också en bokning över jan/feb och fick "bara" bonusen för nätterna i februari.

• Gilla
Reactions: Ozz
Bra att det löste sig för dig till slut! Angående 2Kbonusen så har du nog fått rätt, första natten var ju 31 jan? Jag hade också en bokning över jan/feb och fick "bara" bonusen för nätterna i februari.
Sant, och nu hade det kommit in 20.000 "Guest Assistance Bonus", case closed :)

Toppen