Ozz
Medlem
Jag bokade Hilton Pattaya 31/1-8/2 och kom på nån dag senare att vi kunde vara en natt till och i stället för att ändra befintlig bokning (vilket jag borde ha gjort) så bokade jag en natt till 8/2-9/2 i en ny bokning. So far so well, vi fick behålla det uppgraderade rummet och vid utcheckning hade front desk slagit ihop bokningarna. Vad jag inte noterade då var att dom hade lagt till den första bokningen till den sista och på kvittot står det således att vi checkade in 8/2 och checkade ut 9/2, bokningsnumret det hänvisas till på kvittot är för den sista natten. Kikar man på kvittot så står alla nätterna i klartext på respektive fakturarad.
Dagarna efter utcheckning kom 9300 poäng för sista natten 8-9/2 in på kontot, bokningen 31/1-8/2 stod med på min kontosida men inga poäng fanns. Nu har jag mejlat med Hilton i en vecka och jag får ett svar om dagen vid 22-tiden på kvällen där dom hittar "ursäkter" hela tiden som att jag skulle bokat från en 3-part sida till att den första bokningen inte finns o.s.v. Självklart är båda bokningarna bokade inloggad på mitt konto via Hiltons sida.
I natt kom ytterligare ett nytt mejl med följande rader: Regarding to your comment via Hilton Guest Assistance for your missing points during 31 January – 9 February, 2017. We would like to let you know that Hilton Honors already credit 39,124 points to your account. But if still not show up in your account please let me know. Goddag yxskaft, det är poängen fram till den 8 februari som saknas, men nu har dom plockat bort de poängen (9300p) jag fick för sista natten. Jag hade en hotellnota på ca 100.000 THB och 10 nätter totalt så jag skall ha betydligt mer än de 39.124 poäng som dom krediterad kontot med... Dessutom saknas det 9 nätter i min status för året.
Jag blir så jä*la trött på att hålla på att tjafsa med dom och har lärt mig att aldrig slå ihop notorna från två bokningar igen...
Dagarna efter utcheckning kom 9300 poäng för sista natten 8-9/2 in på kontot, bokningen 31/1-8/2 stod med på min kontosida men inga poäng fanns. Nu har jag mejlat med Hilton i en vecka och jag får ett svar om dagen vid 22-tiden på kvällen där dom hittar "ursäkter" hela tiden som att jag skulle bokat från en 3-part sida till att den första bokningen inte finns o.s.v. Självklart är båda bokningarna bokade inloggad på mitt konto via Hiltons sida.
I natt kom ytterligare ett nytt mejl med följande rader: Regarding to your comment via Hilton Guest Assistance for your missing points during 31 January – 9 February, 2017. We would like to let you know that Hilton Honors already credit 39,124 points to your account. But if still not show up in your account please let me know. Goddag yxskaft, det är poängen fram till den 8 februari som saknas, men nu har dom plockat bort de poängen (9300p) jag fick för sista natten. Jag hade en hotellnota på ca 100.000 THB och 10 nätter totalt så jag skall ha betydligt mer än de 39.124 poäng som dom krediterad kontot med... Dessutom saknas det 9 nätter i min status för året.
Jag blir så jä*la trött på att hålla på att tjafsa med dom och har lärt mig att aldrig slå ihop notorna från två bokningar igen...