Senaste nytt

Poängkampanj (5x) 2020-12-08 på Nordic Choice

intuition

Medlem
"Sea U" (nya hotellet med det fina läget och det fåniga namnet i Helsingborg) verkar öppna 15/2. Är iaf öppet för bokningar från den dagen. NC brukar göra kul saker på invigningarna, så jag tänker vara där. Någon mer som tänker i de banorna?
 

Doctor-X

Medlem
"Sea U" (nya hotellet med det fina läget och det fåniga namnet i Helsingborg) verkar öppna 15/2. Är iaf öppet för bokningar från den dagen. NC brukar göra kul saker på invigningarna, så jag tänker vara där. Någon mer som tänker i de banorna?

I normala tider hade det säkert varit så, men pga Covid kan det nog bli en väldigt stilla invigning (tror inte så många mer än riskgrupper, 80+ och vårdpersonal är vaccinerade i början av februari, man behöver 2 doser av vaccin)
 

intuition

Medlem
Hur man ska göra av med poängen är sekundärt ;). Huvudsaken att gapet till lifetime minskar .
...
Naturligtvis sant. Det är bara det att jag har alldeles för mycket poäng innestående men väljer hela tiden att boka för riktiga pengar "för det är så bra kampanjer"! Jaja, får väl satsa på LT snarast möjligt och sedan bara boka bonusnätter. Får bara hoppas att man hinner innan inflationen tar dem.




Har alla förresten noterat att nästa vecka så blir det troligen 4x poäng och bokningar typ mars/april?

Varje tisdag i december ordnar vi poängfest! Vi startar med högst antal poäng och den kortaste boperioden. Nästa vecka får du lite färre poäng, men en längre boperiod.
 

Doctor-X

Medlem
Naturligtvis sant. Det är bara det att jag har alldeles för mycket poäng innestående men väljer hela tiden att boka för riktiga pengar "för det är så bra kampanjer"! Jaja, får väl satsa på LT snarast möjligt och sedan bara boka bonusnätter. Får bara hoppas att man hinner innan inflationen tar dem.




Har alla förresten noterat att nästa vecka så blir det troligen 4x poäng och bokningar typ mars/april?

Kan rekommendera Nehô Suites Cannes Croisette, 30.000p/natten inkl frukost (högsäsong på sommaren går rummen för >200€/natten). När jag bokade i somras var det inga problem med tillgänglighet.

Tror nog själv att jag bokar en vecka i sommar + en natt på Comfort Arlanda innan avgång, då landar man på 190.000p :)
 

M.K

Medlem
Jag delar @intuition lyxproblem. «Problemet» är att jag alltid velat betala i år, då vi nog aldrig kommer få bättre Lifetime läge. Efter alla dessa kampanjer kommer jag därför ha löjligt många fler poäng än den mängd jag redan har. :D

Gärna fler goda tips som det @Doctor-X delade! Det känns inte alls lockande att ta in på ett vanligt hotell i ett antal veckor sen i brist på andra alternativ. Tre år går tyvärr ganska fort.
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Hur har du hittat det hotellet? Är inte med i listan över bokningsbara hotell i Europa?!
Länkar in listan för den är ju sjukt svårt att hitta - Boka bonusnatt i Europa - Nordic Choice Club - Nordic Choice Hotels

Ser att det är bort från listan :confused: kollade på deras facebook-sida, verkar inte vara ett Clarion hotell längre :/

Jag delar @intuition lyxproblem. «Problemet» är att jag alltid velat betala i år, då vi nog aldrig kommer få bättre Lifetime läge. Efter alla dessa kampanjer kommer jag därför ha löjligt många fler poäng än den mängd jag redan har. :D

Gärna fler goda tips som det @Doctor-X delade! Det känns inte alls lockande att ta in på ett vanligt hotell i ett antal veckor sen i brist på andra alternativ. Tre år går tyvärr ganska fort.

Tycker Icehotel och Funken Lodge är bra alternativ - har själv inte testat att utnyttja bonusnatts-garantin som finns som Platinum, men man kanske skulle försöka ringa kundtjänst och efterhöra.

När Finland öppnar igen är jag lite sugen på att testa Kämp eller St George. Tycker även Villa Copenhagen skulle vara trevligt.

Efter att tittat igenom listan på hotell i Europa ser ju Clarion Collection Hotel Griso Lecco och Comfort Hotel Prague City East väldigt trevliga ut :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@Doctor-X Jag är också väldigt sugen på Villa Copenhagen. Jag bokade det direkt då det var möjligt till öppningsperioden i somras, men gick inte som bekant. I framtiden kommer jag lätt använda poäng där en långhelg!

Cashpriserna i början låg på knappt 3000dkk/natt vill jag minnas så det blir troligen ett bra sätt att använda poäng där i normala tider. 30k kanske?
 
Toppen