Senaste nytt

Poängintjäning Lufthansa och Swiss

SAS svarade med att de inte kan begära ut mer poäng etc och hänvisade till villkoren:

2.2 SAS reserves the right to determine if a member earns points or not
for prices and activities offered by SAS or SAS' business partners.
Irrespective of when the activity was booked, the number of points
earned depends on the earning scheme applicable on the date of the
activity. The number of points earned varies depending on SAS' business
partner and offer.

Fick inga poäng men svarade dem och tryckte på att jag som kund måste kunna lita på den information SAS tillhandahåller på sin hemsida. Fick svar tillbaka att svaret jag fick var korrekt men att de ge mig 3000 extra poäng som "en liten kompensation" - borde fått 6600 P mer enligt bokningen i Q -klass men då jag redan efter 6 månader nått Diamond och att de ändå ger lite mer är jag ändå nöjd med SAS - är dock fortfarande sur på SWISS att en Economy biljett för ca 15000 kr varken ger bokad sittplats eller 100% poäng...

Aningen sent, men SAS har helt rätt här. Det är intjäningstabell när man flyger som räknas och inget annat. Intjäningen ändras då och då, men det är inte speciellt ofta och det kan slå åt båda håll när det sker.

Jo, men skulle önska lite transparens från SAS sida när ändringar har gjorts (revision history helt enkelt). Upplever att SAS (och andra bolag) ibland väljer att uppdatera sina sidor retroaktivt och det är inte helt schysst.

Toppen