Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Men sköts
För att det är SK IT som kodat detta och de har ingen aning om hur code share fungerar.

Är det verkligen så illa som du säger? Att de har så dålig koll på detta men man upprättar codeshare bokningar utan eftertanke? Verkar helt befängt om det fungerar så. Det är ju mycket som är fel på SAS men detta är ju så låg nivå om det är sant. Och ingen verkar veta.
 

Arv

Medlem
Har liknande problem, där jag nu ca 3v efter avslutad resa inte blivit krediterad poängen. Bokade via sas.se där det väldigt tydligt framgick hur många poäng jag skulle få per leg (nedan urklipp).
Efter registrering på hemsidan misslyckades, Gold supporten hänvisar ebretro och ebretro har inte gett någon återkoppling alls. Gissar att jag bara kan fortsätta vänta på återkoppling från ebretro.

ARN-SIN.jpg

SIN-ARN.jpg
 

palmen

Moderator
Har liknande problem, där jag nu ca 3v efter avslutad resa inte blivit krediterad poängen. Bokade via sas.se där det väldigt tydligt framgick hur många poäng jag skulle få per leg (nedan urklipp).
Efter registrering på hemsidan misslyckades, Gold supporten hänvisar ebretro och ebretro har inte gett någon återkoppling alls. Gissar att jag bara kan fortsätta vänta på återkoppling från ebretro.

Visa bifogad bild 81497

Visa bifogad bild 81498
EBretro är inte direkt snabba på att svara, kan ta månader ibland om man har otur. Går det en vecka utan svar brukar jag skicka till diamond supporten och be dom sparka lite på dom så det händer något.

Men sköts


Är det verkligen så illa som du säger? Att de har så dålig koll på detta men man upprättar codeshare bokningar utan eftertanke? Verkar helt befängt om det fungerar så. Det är ju mycket som är fel på SAS men detta är ju så låg nivå om det är sant. Och ingen verkar veta.
Det kan i många fall vara ännu värre. Väldigt få på SAS som vet vad codeshare är och hur det fungerar. Än mindre vet de hur det fungerar med codeshare och insamling av bonuspoäng.

Tack för svar!

Inte åkt än men funderar på att boka. Men efter ha läst denna tråd och flera andra så verkar det vara en gissningslek på a) om man får poäng b) hur mycket poäng man får c) det kan ta hur lång tid som helst att få poängen och man måste tjafsa med SK support som kan skylla på det ena och andra. Och efter att ha läst många som bokat på SAS.se och inte fått poäng så verkar det som om det är "falsk marknadsföring" många gånger om.
Du kommer med 99% säkerhet att få poäng, väldigt sällan som en biljett översätts till en bokningsklass som ger 0% intjäning även om det händer på en del bolag (Thai och Brussels har sådana bokningsklasser bland annat).
Hur många poäng du får kan man inte med 100% säkerhet avgöra i förväg, det enda man kan säga är att du i normalfallet får poäng utifrån någon av de bokningsklasser för den kabinklass du bokar i. I ekonomi kan det då ofta bli allt från 10-100% beroende på bolag.

Poängen kommer i normalfallet in automatiskt inom 1 vecka om du angivit ditt eurobonusbokning och har det utskrivet på boardingpasset. Händer självklart att man måste efterregistrera ibland och det kan som sagt ta tid, ibland tar det någon minut och andra gånger om det måste kontrolleras manuellt kan det ta månader.

Men åter igen, falsk marknadsföring blir det bara om de inte levererar det som det står att du ska få. Och det vet du inte förrän du gjort resan och poängen har krediterats.
 
Ja, du har rätt, men.... Om det upprepade gånger är människor som köpt en tjänst med viss poäng utsatt och de inte fått dem så verkar det både vara felaktig marknadsföring och inkompetens. Vet inte vad som är värst men vet att SAS kollar in denna sida ofta. Hörde av mig till SQ:s kundservice. De var klockrena, berättade precis hur det fungerade och de bekräftade att de fått "massor med klagomål" från passagerare.
 

palmen

Moderator
Ja, du har rätt, men.... Om det upprepade gånger är människor som köpt en tjänst med viss poäng utsatt och de inte fått dem så verkar det både vara felaktig marknadsföring och inkompetens. Vet inte vad som är värst men vet att SAS kollar in denna sida ofta. Hörde av mig till SQ:s kundservice. De var klockrena, berättade precis hur det fungerade och de bekräftade att de fått "massor med klagomål" från passagerare.
Skulle SQ fått massor av klagomål på att sas hemsida visar fel intjäning till Eurobonus? Det låter inte direkt troligt enligt mig. Man ska aldrig ta kundservice ordagrant på vad de säger än mindre lita blint på att de kan sina saker.
 

Arv

Medlem
Har liknande problem, där jag nu ca 3v efter avslutad resa inte blivit krediterad poängen. Bokade via sas.se där det väldigt tydligt framgick hur många poäng jag skulle få per leg (nedan urklipp).
Efter registrering på hemsidan misslyckades, Gold supporten hänvisar ebretro och ebretro har inte gett någon återkoppling alls. Gissar att jag bara kan fortsätta vänta på återkoppling från ebretro.

Visa bifogad bild 81497

Visa bifogad bild 81498

Statusuppdatering: ebretro bekräftade (per mail) och krediterade idag (ca 4v efter avslutad resa) 9000p (ARN-SIN) + 6000p (SIN-ARN).

Har mailat tillbaka och ifrågasatt varför det inte blev 12000p när det stod så vid bokningstillfället, men det lär väl dröja innan man får svar på det. :rolleyes:
 

Hachans

Medlem
Systemet brukar knorra om du fyller i fel så om det inte gör det så är det antagligen rätt. Kolla bokningsbekräftelsen sen efter SK*G så vet du säkert. Det går ju alltid att ändra och vill det sig inte så fråga vid incheckning.
 
Toppen